سرانجام تیر، آخرین مهلت واحدهای تولیدی ایلام برای اصلاح نشان استاندارد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/ایلام مدیرکل استاندارد ایلام گفت: درج نشان و کد ده رقمی استاندارد بر روی کالاها بدون توجه به ضوابط استاندارد، پیگیرد قانونی دارد.

سرانجام تیر، آخرین مهلت واحدهای تولیدی ایلام برای اصلاح نشان استاندارد

مهناز همتی در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان ملی استاندارد ایران، واحدهای تولیدی باید شماره ده رقمی مندرج در پروانه کاربرد علامت استاندارد و هم نشان استاندارد دارای میزان مناسب و خوانا و متناسب با سایز بسته بندی کالارا درج کنند به طوری که این نشان در معرض دید و قابل رویت باشد.

وی گفت: واحدهای تولیدی مکلف اند تا سرانجام تیر نسبت به اصلاح نشانه گذاری طبق ضوابط اعلام شده اقدام کنند و در صورت عدم رعایت موضوع و مشاهده کارشناسان استاندارد در بازرسی از واحدهای تولیدی و یا مراکز عرضه و توزیع، پروانه استاندارد واحد تولیدی تعلیق و اقدامات قانونی بر علیه واحد تولیدی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: مطابق ضوابط اجرایی استانداردهای اجباری و تشویقی و طرز به کار بستن علائم آن ها و به استناد روش اجرایی 42/213/د و مندرجات فرم نشانه گذاری ابلاغی، درج علامت استاندارد و کد ده رقمی پیگیری استاندارد در ذیل علامت استاندارد الزامی است.

همتی ادامه داد: درج علامت با خط واضح و خوانا و متناسب با افزایش ابعاد بسته بندی و سایز علامت استاندارد همچنین درج نام و نوع فراورده مطابق با استاندارد ملی به صورت مشخص و خوانا و فونت یکسان و بزرگ تر از برند تجاری و سایر مشخصات اسمی اظهار شده و درج نوع کاربرد فراورده غذایی بر روی برچسب و انطباق آن با استاندارد ملی مربوطه الزامی است و عدم درج آن مطابق ضوابط ابلاغ شده بر روی کالا به منزله نقص است و منجر به تعلیق پروانه به دلیل عدم رعایت الزامات و اقدام قانونی علیه واحد تولیدی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 مرداد 1400 بروزرسانی: 2 مرداد 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1734

به "سرانجام تیر، آخرین مهلت واحدهای تولیدی ایلام برای اصلاح نشان استاندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام تیر، آخرین مهلت واحدهای تولیدی ایلام برای اصلاح نشان استاندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید