وزیر خارجه چین: موضوع هسته ای بهانه غرب برای جلوگیری از پیشرفت ایران است

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: وزیر خارجه چین در دیدار علی لاریجانی توضیح داد : غرب موضوع هسته ای ایران را بهانه ای برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه مالی ایران قرار داده است.

وزیر خارجه چین: موضوع هسته ای بهانه غرب برای جلوگیری از پیشرفت ایران است

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی، آقای لاریجانی در دیدار وزیر امور خارجه چین با قدردانی از نقش مثبت چین در مذاکرات جاری هسته ای میان ایران و پنج به علاوه یک تأکید کرد: طرفهای مقابل باید اراده سیاسی خود را برای دستیابی به توافق نشان دهند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همکاری ایران و چین در عرصه های مختلف بین المللی و منطقه ای ضمن تأمین منافع مشترک دو کشور، آثار بسیار مثبتی برای ثبات و امنیت دنیا در بر خواهد داشت .

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت همکاری های مالی و تجاری دو کشور از پروژه هایی نظیر توسعه بندر چابهار، خطوط ریلی مانند خط آهن تهران اصفهان و تهران مشهد و سرمایه گذاری مشترک به عنوان زمینه های مهم و مؤثر در توسعه و تقویت مناسبت فی مابین یاد کرد.

دکتر لاریجانی از همکاری های پارلمانی به عنوان یکی از مهمترین زمینه های گسترش و توسعه روابط فی مابین نام برد و بر مشورت های منظم میان مقامات پارلمانی دو کشور تأکید کرد.

موضوع هسته ای بهانه غربی ها برای جلوگیری از پیشرفت ایران

وزیر خارجه چین هم در این دیدار توضیح داد : غرب موضوع هسته ای ایران را بهانه ای برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه مالی ایران قرار داده است.

آقای وانگ یی با تأکید بر حمایت کشورش از مذاکرات هسته ای ایران با پنج به علاوه یک گفت: چین در هر شرایطی به حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران پایبند و معتقد است باید به توافقی راهبردی که منافع هر دو طرف را تأمین کند دست یافت.

آقای وانگ یی در این دیدار با ابراز خرسندی از سفرها و دیدارهای منظم مسئولان دو کشور گفت: ارتباطات سیاسی و پارلمانی میان مسئولان دو کشور نقش مهمی در توسعه مناسبات فی مابین و استفاده از همه ظرفیت ها و توانمندی ها برای توسعه سطح همکاری های ایران و چین دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: ایران شریک تجاری مهمی برای چین است و ما می خواهیم تا روابط دو کشور به سطح راهبردی ارتقا یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 544

به "وزیر خارجه چین: موضوع هسته ای بهانه غرب برای جلوگیری از پیشرفت ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه چین: موضوع هسته ای بهانه غرب برای جلوگیری از پیشرفت ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید