وزارت خارجه روسیه: سیاست بازدارندگی غرب شکست خورده است

به گزارش مجله سرگرمی، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ضمن توضیح ادعای نقش رهبری کشورهای غربی در جهان و جنجال جاسوسی دانمارک و آمریکا از مقامات اروپایی، یادآور شد: مقامات مسکو در حال تجدید نظر اساسی در روابط خود با آمریکا هستند.

وزارت خارجه روسیه: سیاست بازدارندگی غرب شکست خورده است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه در نشستی با نمایندگان مطبوعاتی این کشور که در حاشیه کنفرانس بین المللی اقتصادی در سن پترزبورگ انجام شد، ابراز عقیده کرد، کشوری که رهبری واقعی جهان را برعهده داشته باشد، در مواقع بحرانی همه مردم و کشورها را بدور خود جمع می کند تا اقدامات معین برای فایق آمدن بر چالش بوجود آمده مورد تصمیم گیری قرار بگیرد، در حالی که ادعای رهبری غرب که مبتنی بر جلوگیری از قدرت رقابت سایر کشور است، دیگر شکست خورده است.

زاخارووا گفت: اگر شما رهبر واقعی هستید، نیازی به استفاده از روش های غیرقانونی و ارائه سیاست هایی مانند بازدارندگی نخواهید داشت، بلکه سازمان دهی اقدامات و جمع کردن تمامی مردم و کشورها برای چاره اندیشی مطرح می شود. در حالی که کشورهای غربی، دقیقاً برخلاف این منطقه عمل کرده و در اجرای سیاست بازدارندگی خود شکست خورده اند.

این دیپلمات یادآور شد که روسیه در طول بحران شیوع کرونا، همواره آمادگی خود برای همکاری با تمامی کشورها و کمک به آنها در ارسال واکسن را اعلام کرده و در این زمینه نیازی به اثبات ادعایی نیست.

روسیه در حال تجدیدنظر عمیق درباره روابط خود با آمریکاست

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت که روابط بین روسیه و آمریکا اخیراً در حال بازنگری کامل است و به همین دلیل تجزیه و تحلیل عمیقی در خصوص روابط با واشنگتن در مسکو در حال انجام است.

وی ادامه داد: چندی پیش تصمیم گرفته شد که تجزیه و تحلیل دقیقی درباره روابط دوجانبه انجام شود. این مسئله همچنان جریان دارد و در همین رابطه نیز آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا در مسکو حضور دارد و رایزنی ها در سطوح مختلف و بطور عمیقی در حال انجام است و ما درصدد بازنگری کاملی در روابط خود با واشنگتن هستیم.

ماریا زاخارووا در بخش دیگری از سخنانش، جنجال بوجود آمده پیرامون جاسوسی آمریکا و دانمارک از سیاستمداران اروپایی را بی سابقه نامید و توضیح داد: اطلاعات مربوط به جاسوسی از مقامات اروپایی، بارها مطرح شده بود، ولی اینبار مقامات کوپنهاگ به نفع منافع کشور دیگری عمل کردند، در حالی که در برنامه مشترکی با سوئد برای جلوگیری از حملات سایبری مشارکت دارند. این شرایط پیچیده باید مورد تجزیه و تحلیل دقیق قرار بگیرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین یادآور شد که فهرست کشورهای غیردوست که در مسکو شکل گرفته، از روی هوا پیدا نشده و تنها پاسخی به اقدامات غیردوستانه کشورهایی است که در این فهرست گنجانده شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1695

به "وزارت خارجه روسیه: سیاست بازدارندگی غرب شکست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه روسیه: سیاست بازدارندگی غرب شکست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید