وب سایت لبنانی ، سلاح کشنده تر عربستان سعودی علیه سعد الحریری

به گزارش مجله سرگرمی، یک وب سایت لبنانی نوشت، ورود برادر سعد الحریری به صحنه سیاسی موقعیت سختی را برای وی به وجود آورده اما الحریری همچنان به انتخاب شدن در این رقابت به دلیل انعطاف پذیری سیاسی خود امیدوار است.

وب سایت لبنانی ، سلاح کشنده تر عربستان سعودی علیه سعد الحریری

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، برآورد ها مبنی بر اینکه ریاض قصد دارد برادر سعد الحریری را به جای وی وارد صحنه سیاسی کند، ادامه دارد و وبگاه النشره در گزارشی به همین موضوع پرداخت.

در ابتدای این گزارش به ماجرای بازداشت سعد الحریری در سال 2018 در عربستان سعودی و استعفای اجباری وی اشاره شده و آمده است، عربستان در آن سال نتوانست به جهت سیاسی سعد خاتمه دهد و بر کسی پنهان نیست که روابط میان سعد الحریری رئیس جریان المستقبل و ریاض تا حدی متشنج شده است.

النشره افزود: امروز رئیس جریان المستقبل خود را در شرایط سخت دیگری می بیند که خطرناک و سرنوشت ساز هم هست زیرا عضو دیگری از خاندان الحریری یعنی بهاء وارد میدان شده است.

بهاء الحریری که از زمان ترور پدرش رفیق الحریری در فوریه 2005 به نفع برادرش از صحنه سیاسی کنار کشیده بود، امسال در پانزدهمین سالگرد ترور پدرش بیانیه ای سیاسی صادر کرد و ضمن اعلام همراهی با معترضان لبنانی، از شرایط کنونی و به نوعی برادر خود انتقاد کرد.

در ادامه این گزارش آمده، سعد الحریری در دو موقعیت قبلی یعنی زمان ترور پدر و زمان بازداشت در عربستان بر تحولات خارجی برای حمایت از خویش و تثبیت جایگاه رسمی تکیه داشت اما امروز به دلایل مختلف نسبت به آینده سیاسی خود احساس خطر کرده است. طبیعتا امروز سعد ازآن حمایت داخلی و بین المللی برخوردار نیست و استعفا از سِمت نخست وزیری در لبنان بدون پیامد برای وی نخواهد بود.

النشره افزود، بهاء از حمایت جدی عربستان و بسیاری از کشورهای غربی روبروست، علاوه بر این شرایط مالی وی از سعد بهتر است و اخیرا توانسته با طیف های مختلف در لبنان ارتباط بگیرد و حمایت محلی برای تثبیت موقعیت سیاسی خود را کسب کند. بهاء امروز سلاح کشنده تر عربستان برای سعد است اما سعد الحریری همچنان بر روی ویژگی خود یعنی انعطاف پذیری سیاسی و انتخاب شدن به همین دلیل تکیه کرده است.

روزنامه الجمهوریه لبنان دیروز (دوشنبه) در گزارشی بر خلاف گزارش النشره، گفت، که ولید البخاری سفیر سعودی در لبنان در دیدار با سعد الحریری به وی قول حمایت داده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1038

به "وب سایت لبنانی ، سلاح کشنده تر عربستان سعودی علیه سعد الحریری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وب سایت لبنانی ، سلاح کشنده تر عربستان سعودی علیه سعد الحریری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید