هزار واحد مسکونی زلزله زده احتیاج به احداث مجدد دارد

به گزارش مجله سرگرمی، علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن گفت: بر اساس ارزیابی گروه های اعزامی بنیاد مسکن به مناطق زلزله زده، تا به امروز هزار واحد مسکونی خسارت دیده از زلزله در شهر و روستا داریم که احتیاج به احداث مجدد دارد.

هزار واحد مسکونی زلزله زده احتیاج به احداث مجدد دارد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

وی با تاکید بر اینکه اگر گروه های ارزیاب از بعضی منازل در منطقه برای براورد خسارت، هنوز بازدید نکردند نگران نباشند، گفت: همه نقاط و واحدها در مناطق استان کهکیلویه وبویراحمد و استان های مجاور مانند اصفهان بازدید و براورد خسارت می گردد.

تابش گفت: این هزار واحد امکان تعمیر و بازسازی ندارند، چون خسارت زیادی دیدند و دیگر برای سکونت امن نیست.

رئیس بنیاد مسکن گفت: از این تعداد واحد آسیب دیده 580 واحد در روستاهای کهکیلویه وبویر احمد وبقیه در شهر سی سخت واقع شده است.

وی اضافه نمود: 2300 واحد هم به تعمیرات جزئی احتیاج دارند و تا 30 درصد به آن ها آسیب وارد شده است همچنین 2300 واحد مسکونی از نظر وسایل زندگی هم خسارت دیده اند.

تابش گفت: در روستاهای استان اصفهان و شهر سمیرم، به بعضی واحدها خسارت جزئی وارد شده بود که 217 واحد مسکونی احتیاج به احداث و 355 واحد احتیاج به تعمیر دارند همچنین به وسایل منزل 246 واحد مسکونی نیز خسارت وارد شده است.

وی توضیح داد: طبق روال، بعد از براورد خسارت، آن را صورت جلسه و به ستاد مدیریت بحران وزارت کشور ارسال می کنیم و سپس به هیئت دولت ارسال می گردد که این مراحل را انجام دادیم.

تابش اضافه نمود: برای احداث هر واحد مسکونی در شهر 100 میلیون تومان وام و 20 میلیون تومان نیز یاری بلاعوض و در روستاها نیز 80 میلیون تومان وام و 15 میلیون یاری بلاعوض پرداخت می کنیم.

وی گفت: برای تعمیرات در شهر و روستا 30 میلیون وام و 15 میلیون یاری بلا عوض پرداخت خواهیم کرد. همچنین برای وسایل آسیب دیده منزل در قالب وام معیشتی، 30 میلیون وام و 15 میلیون یاری بلا عوض پرداخت می کنیم که همه وام ها 4 درصد و به صورت قرض الحسنه است.

رئیس بنیاد مسکن اضافه نمود: علاوه بر این، آواربرداری، پروانه ساخت و نظارت رایگان است و سیمان مورد احتیاج برای ساخت را، بنیاد مستضعفان رایگان در اختیار مردم آسیب دیده قرار می دهد.

وی اضافه نمود: یاری های جانبی نیز به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی تعلق می گیرد که معمولاً در حوادث 20 میلیون تومان به صورت بلا عوض برای مسکن پرداخت می گردد.

تابش ادامه داد: ممکن است یک واحد هم برای احداث، هم برای معیشتی (وسایل منزل) یاری دریافت نمایند که منعی برای آن وجود ندارد.

وی توضیح داد: به هیئت دولت، پیشنهاد دادیم 281 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 147 میلیارد تومان یاری بلا عوض و در کل 428 میلیارد تومان برای یاری به زلزله زده گان سی سخت در نظر گرفته گردد که حتماً فردا در هیئت دولت مثل گذشته مصوب خواهد شد.

تابش تاکید نمود: منتظر ابلاغ و دریافت پول نمی مانیم، واحدهای که ارزیابی شدند مالکان آن ها می توانند از امروز با مراجعه به ستاد بنیاد مسکن در سی سخت، پرونده خود را تکمیل و اسناد و مدارک خود را تحویل دهند تا نخستین قسط بلاعو ض را چه تعمیری و چه احداثی، دریافت نمایند.

رئیس بنیاد مسکن گفت: اگر مالک مسکونی آسیب دیده خود، پیمانکار و سازنده داشت می تواند واحد مسکونی خود را بسازد، در غیر این صورت ما می سازیم.

رئیس بنیاد مسکن اضافه نمود: در صورتی که اعتبارات، تأمین گردد کوشش می کنیم در طول 5 تا 6 ماه، بازسازی را در استان کهگیلویه وبویراحمد جمع کنیم و واحدهای مسکونی را به بهره برداری برسانیم.

وی ادامه داد: یاری بلاعوض را به همه آسیب دیدگان، یکسان پرداخت می کنیم حتی به کسانی که قبلاً بنیه اقتصادی خوبی داشتند و یا قبلاً از بانک ها وام گرفتند,، اما یاری های جانبی را به افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایت هستند و یا توانایی اقتصادی ندارند، پرداخت می کنیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1511

به "هزار واحد مسکونی زلزله زده احتیاج به احداث مجدد دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزار واحد مسکونی زلزله زده احتیاج به احداث مجدد دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید