نماینده سازمان ملل در مسقط به دنبال چیست؟

به گزارش مجله سرگرمی، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن از وجود نشانه هایی دال بر میزبانی عمان از نشست گروه های یمنی اطلاع داد.

نماینده سازمان ملل در مسقط به دنبال چیست؟

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المیادین، اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت که سفر فعلی اش به مسقط با هماهنگی دبیرکل سازمان ملل متحد برای یافتن راه چاره بحران یمن اجرا شده است.

وی از وجود نشانه هایی دال بر میزبانی عمان از نشست گروه های یمنی با هدف یافتن راه چاره بحران این کشور اطلاع داد.

ولد الشیخ گفت: از جمله ایده هایی که وی در حال حاضر دنبال می نماید، ورود یاری های بشردوستانه به یمن به وسیله بندر الحدیده است.

بندر الحدیده که به عروس دریای سرخ معروف است، در 226 کیلومتری شهر صنعا پایتخت یمن واقع شده است. این شهر، دومین بندر تجاری بزرگ یمن بعد از بندر عدن است و به دلیل داشتن امکانات صادرات و واردات و نزدیکی به معابر بین المللی حمل و نقل کالا از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی تاکید نمود که از برگزاری نشست ها و رایزنی های جدید بین انصار الله و حزب کنگره خلق و سازمان ملل برای بحث کردن درباره طرح جدید این سازمان حمایت می گردد.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در ادامه اضافه کرد که وی بعد از سفر به مسقط برای دیدار با عبدالله دوم راهی اردن خواهد شد.

ولد الشیخ تاکید نمود که به دیدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری و مستعفی یمن نیز می رود تا وی را از طرح الحدیده آگاه کند.

وی با بیان اینکه الحدیده سرآغازی برای حل فراگیر بحران یمن است، تاکید نمود: باید راه چارهی برای مسأله بندر الحدیده پیدا گردد تا از رخ دادن مسئله ای نظامی برای این بندر جلوگیری گردد.

وی اضافه کرد: ما از طرف های بحران نمی خواهیم که بندر الحدیده را به دولت مشروع تحویل دهند، بلکه ما می خواهیم این بندر به طرف سومی که از سوی سازمان ملل برای اداره آن مشخص می گردد، داده گردد.

نماینده ویژه سازمان ملل تاکید نمود که راه چاره کامل بحران یمن در گروی سرانجام دادن به جنگ است و همه طرف های بحران باید آمادگی و توانایی سیاسی برای حل یمن را داشته باشند.

ولد الشیخ اوضاع یمن را مصیبت بار و فاجعه بار خواند و گفت: هشتاد و پنج درصد از ملت یمن احتیاج به یاری دارند. حدود 400 هزار نفر به بیماری مبتلا وبا شده اند و 2 هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

نماینده سازمان ملل گفت که از دسامبر گذشته تاکنون اوضاع سیاسی یمن در سایه بحران اوضاع انسانی در حالت رکود است.

دولت سعودی در قالب ائتلاف خود از سه سال پیش جنگی همه جانبه علیه یمن را به راه انداخت که تاکنون به کشته شدن بیش از هشت هزار نفر و زخمی شدن هزاران یمنی دیگر، انهدام ساختار زیربنایی این کشور، آوارگی میلیونها نفر و شیوع بیماری های واگیردار و قحطی در این کشور منجر شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 459

به "نماینده سازمان ملل در مسقط به دنبال چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده سازمان ملل در مسقط به دنبال چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید