نحوه نام گذاری و تیپ بندی محصولات جدید سایپا

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا گفت: در راستای ایجاد تحول در فرایندهای عملیاتی و معماری برند محصولات، سایپا برای نخستین بار فرایند نام گذاری و تیپ بندی محصولات خود را یکسان سازی و ساختارمند کرد تا مشتریان گران قدر هنگام انتخاب محصول مورد نظر خود نسبت به شرایط خودرو و ویژگی های آن آگاه باشند.

نحوه نام گذاری و تیپ بندی محصولات جدید سایپا

به گزارش خبرنگاران به نقل از عصر ایران، امیرحسین تابع جماعت گفت: از آنجا که در سنوات گذاشته محصولات سایپا از تیپ بندی تعیینی تبعیت نمی کرد و یا با تغییراتی در ظاهر و امکانات خودرو نام جدیدی برای آن تعیین می شد، با دستور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا موضوع در کمیته نام گذاری محصولات سایپا مطرح و مصوب شد که رویه گذشته تغییر نموده و نسبت به ساماندهی و ساختارمند کردن نام گذاری مدل های مختلف از یک محصول اقدام گردد.

به گفته تابع جماعت، گروه خودروسازی سایپا در قالب یک سازوکار تعیین و روندهای معمول در نام گذاری، نسبت به تغییر نماد محصولات خود اقدام نموده است تا مشتریان و رسانه ها در شناسایی مدل های جدید از محصولات این گروه خودروسازی دچار ابهام نباشند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: بر اساس رویه جدید، محصولات سایپا با استفاده از حروف اختصاری انگلیسی در 5 مدل، تیپ بندی می شوند. اولین تیپ که تیپ پایه و اولیه محصولات به شمار می رود، با پسوند S (نخستین حرف از واژه Standard) تعیین خواهد شد. بدین جهت اگر شما در لیست محصولات سایپا با خودروی سایناS روبه رو شدید، به این معناست که این خودرو در سطح پایه و استاندارد قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تیپ بالاتر که در رده دومین تیپ از محصولات سایپا نام گذاری خواهد شد، با پسوند G برگرفته از واژه Graded شناخته می گردد. زمانی که در کنار نام یک مدل خودرو، حرف G درج گردد به معنای آن است که این خودرو امکانات و آپشن های بیشتری نسبت به مدل S دارد.

جدول نام گذاری و تیپ بندی محصولات جدید سایپا

دبیر کمیته نام گذاری محصولات گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: نشانه دیگری که در ساختار تیپ بندی محصولات سایپا مدنظر قرار گرفته حرف L است که بعد از نام محصولاتی درج خواهد شد که Limited Version باشند. محصولات تیپ L آپشن های بیشتری نسبت به مدل های S و G خواهند داشت و در صورتی که امکانات فنی و ظاهری قابل توجه بیشتری در محصولات سایپا به کار گرفته گردد از پسوند E به معنای Exclusive Version و سپس P به نشانه Premium Version استفاده خواهد شد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این چهار گزینه، سایپا پسوند X از واژه Extra را نیز برای معرفی مدل هایی متفاوت از محصولات این گروه خودروسازی در نظر گرفته است.

تابع جماعت با بیان این که سایپا پیش بینی نموده است که در بعضی موارد، مدل هایی از یک محصول به بازار عرضه گردد که امکاناتی که به آن اضافه شده، آنقدر نیست که بتوان محصول را یک تیپ یا مدل جدیدی به شمار آورد، گفت: در این حالت مدل جدید نسبت به محصول تیپ گذاری شده با واژه پلاس و یک علامت در کنار نام قبلی معرفی خواهد شد.

دبیر کمیته نام گذاری محصولات گروه خودروسازی سایپا اظهار کرد: علاوه بر این نشانه ها که بیانگر تعداد آپشن های یک خودرو در مقایسه با مدل اولیه آن است، گروه خودروسازی سایپا به مدل هایی که با گیربکس اتوماتیک فراوری می شوند، Auto برگرفته از واژه Automatic و محصولاتی که به صورت دو رنگ فراوری می شوند، پسوند R برگرفته از واژه Rainbow به معنای رنگین کمان اضافه خواهد نمود.

لازم به ذکر است این استانداردهای تیپ بندی و نام گذاری مختص محصولات جدید گروه خودروسازی سایپاست که از ابتدای سال 99 به بازار معرفی می شوند و شامل حال محصولات و خودروهای قبلی این گروه نمی شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1105

به "نحوه نام گذاری و تیپ بندی محصولات جدید سایپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه نام گذاری و تیپ بندی محصولات جدید سایپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید