موج تازه اعتراض ها به پیامدهای بحران کرونا در فرانسه

به گزارش مجله سرگرمی، هزاران فرانسوی با فراخوان کنفدراسیون عمومی کار فرانسه،CGT و دیگر اتحادیه های سندیکایی در اعتراض به موج گسترده اخراج ها به دلیل پیامدهای مخرب مالی و اجتماعی بحران شیوع کرونا در پاریس تظاهرات کردند.

موج تازه اعتراض ها به پیامدهای بحران کرونا در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

روزنامه فرانسوی لوموند نوشت: نزدیک به هزار و 400 نفر، براساس آمار ارائه شده از سوی فرماندهی پلیس، با فراخوان کنفدراسیون عمومی کار و دیگر اتحادیه های سندیکایی و همچنین بنابر اعلام سیاستمداران چپ گرا، از مقابل مجلس نمایندگان ملی تا مقر جنبش کارفرمایان فرانسه در پاریس تظاهرات نموده و خواهان ممنوعیت اخراج های گسترده در این کشور شدند.

لوموند اضافه کرد: نمایندگان ده ها شرکت دیگر از جمله شرکت داروسازی سانوفی، شرکت مواد غذایی کارگیل، شرکت تولیدی ابزارهای مکاترونیک و تجهیزات شبکه برق سوئدی اس کااف، شرکت جنرال الکتریک، گروه تی یوآی نیز در مخالف با این اخراج های گسترده به موج اعتراض ها پیوستند.

گروه تی یوآی TUI ، که یک شرکت چندملیتی هتلداری و گردشگری است و در زمینه مدیریت شرکت های هواپیمایی، خطوط کشتی های گردشی، ارائه خدمات هتلداری، خدمات توریستی و مسافرتی فعالیت می نماید، در نظر دارد 600 مورد از مجموع 900 پست شغلی در شعبه مستقر خود در فرانسه را حذف کند.

درخواست برای اعلام شرایط اضطراری اجتماعی

لوموند در ادامه اعلام کرد: ده ها نفر از جنبش جلیقه زرد و چندین مقام منتخب از جناح چپ فرانسه از جمله ژان لوک ملانشن، بنیان گذار حزب سیاسی سوسیالیست دموکراتیک و پوپولیست چپ گرا در فرانسه موسوم به فرانسه تسلیم ناپذیر نیز در این تظاهرات شرکت کردند.

به نوشته این روزنامه فرانسوی؛ ژان لوک ملانشن با اشاره به عواقب مخرب مالی و اجتماعی بحران شیوع کرونا توضیح داد: بسیاری از مردم فرانسه بر این باورند که عواقب فلاکت بار همه گیری کووید 19 باید همه افراد را در برگیرد، اما این در حالی است که ثروتمندان هر روز ثروتمندتر شده و از سوی دیگر، ماهانه 80 برنامه اخراج های گسترده گزارش شده، یک میلیون نفر به جمعیت فقرا افزون تر شده و صدها هزار فرانسوی دیگر به آب، برق و حتی غذا دسترسی ندارند.

وی بار دیگر خواهان اعلام شرایط اضطراری اجتماعی، و همچنین ممنوعیت اخراج از کار در کل دوره همه گیری کووید 19 شد.

لوموند یادآور شد: به گفته وزارت کار فرانسه، از شروع بحران شیوع کرونا در ماه مارس (اسفند،فروردین) تا به امروز، نزدیک به 800 طرح حمایت از مشاغل آسیب دیده مطرح شده در حالیکه این رقم در دوره مشابه در سال گذشته آن، 428 طرح بوده است.

بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی وب سایت ورد میترز؛ فرانسه با بیش از سه میلیون مبتلا به کووید 19 و بیش از 72 هزار جان باخته ناشی از آن، در رتبه ششم کشورهای دنیا و رتبه سوم اروپا قرار گرفته است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1405

به "موج تازه اعتراض ها به پیامدهای بحران کرونا در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موج تازه اعتراض ها به پیامدهای بحران کرونا در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید