مسائل حوزه چاپ محدود به ایام کرونا نیست

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران ، به نقل از ستاد خبری بیستمین جشنواره چاپ، سعید شکوهی کتابچی، مدیرعامل چاپ و بسته بندی اندیشه برتر درباره برگزاری این دوره از جشنواره چاپ گفت: برگزاری جشنواره از نظر داخلی تاثیر زیادی دارد چون چاپخانه ها تمام کوشش خود را می نمایند به استاندارد مطلوبی برسند تا بتوانند در جشنواره شرکت نمایند.

مسائل حوزه چاپ محدود به ایام کرونا نیست

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر، برگزاری جشنواره دید و بازدیدی بین همکاران این حوزه است. هرچند در حال حاضر به خاطر شرایط کنونی کارهای صادراتی بسیار کم شده، ولی همچنان برای چاپخانه های درجه یک حضور در جشنواره اهمیت دارد و چاپخانه های ممتاز در این جشنواره توانایی هایشان را به رخ هم می کشند. وقتی رقابتی در این سطح از کیفیت شکل می گیرد مطمئنا حوزه چاپ نیز تحت تاثیر قرار می گیرد و من و همکارانم برای ارائه کارهای مطلوب تر در بازار کوشش بیشتری می کنیم. ما بی صبرانه منتظر برگزاری جشنواره هستیم.

شکوهی با اشاره به مسائل کنونی صنعت چاپ گفت: مسائل این حوزه تنها به ایام کرونا محدود نمی گردد. ما در شرایط تحریم هستیم که خود مسائل را چندین برابر می نماید و کنترل بعضی موارد از دست ما خارج است. در حال حاضر به خاطر بیکاری و افزایش دستمزدها تنها می توانیم انتظاراتمان را پایین بیاوریم.

این فعال حوزه چاپ ادامه داد: قیمت دستمزد چاپ همراه با تورم افزایش پیدا ننموده و به نوعی نارقابتی در بازار چاپ به وجود آمده است؛ زیرا میزان کار کم شده و بعضی همکاران عزیزمان در رقابت ناسالم قرار می گیرند و مجبور می شوند بسیاری از کارها را با کمترین سود و گاهی با ضرر فقط برای حفظ مشتری و بخش کوچکی از بازار انجام دهند. این موضوع بسیار بد است و لطمه شدیدی به حوزه چاپ می زند.

سعید شکوهی کتابچی، مدیرعامل چاپ و بسته بندی اندیشه برتر است که در پنج دوره متوالی از جشنواره ملی چاپ در بخش های مختلف مقام اول را کسب نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1380

به "مسائل حوزه چاپ محدود به ایام کرونا نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل حوزه چاپ محدود به ایام کرونا نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید