متهم شدن 4 افسر اطلاعاتی ارتش تایوان به جاسوسی برای چین

به گزارش مجله سرگرمی، دادستان های تایوان اعلام کردند، چهار افسر اطلاعاتی بازنشسته ارتش این جزیره شامل یک ژنرال از بابت اتهام جاسوسی برای چین با کیفرخواست روبرو شده اند.

متهم شدن 4 افسر اطلاعاتی ارتش تایوان به جاسوسی برای چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر دادستانی شهر تایپه اعلام داشت، این چهار نفر متهم به تشکیل یک شبکه جاسوسی با هدف جمع آوری اطلاعات محرمانه برای پکن هستند.

این در حالی است که دو طرف مشغول جاسوسی از یکدیگر از زمانی که ملی گرایان در سال 1949 در پی شکست در جنگ داخلی در سرزمین اصلی چین در برابر کمونیستها، به این جزیره گریختند تا یک دولت رقیب تشکیل دهند، بوده اند.

چین، تایوان دموکراتیک و خودمختار را بخشی از خاکش میداند که در انتظار الحاق مجدد در صورت لزوم با زور، به سر میبرد.

دادستانهای تایوانی گفتند، دو سرهنگ سابق تایوانی از سوی یک مقام امنیت ملی چین در استان گوانگدونگ به خدمت گرفته شدند و از سال 2012 چند همکار را به این مقام معرفی کردند.

در میان این افراد معرفی شده یک ژنرال سابق که با نام خانوادگی یوئه معرفی شده، واقع شده است.

دادستانها اظهار کردند، یوئه در طی چند سفر به خاک اصلی چین و ماکائو پول نقد، هدایا و سفرهای تفریحی دریافت نموده و در راستای به خدمت دریافت دیگر افسران به منظور تشکیل یک شبکه اطلاعاتی برای پکن کار نموده است.

دادستانها در بیانیه ای گفتند: این متهم از تقابل بین کشور ما و کمونیستهای چین آگاه بوده اما به کسب منافع غیرقانونی همچون مزایا (پیشنهاد شده از سوی چین) به منظور تجارت در آنجا، پاداشهای اقتصادی و سفرهای رایگان طمع کرد.

آنها با اتهاماتی بر طبق قوانین امنیت ملی و قوانین فعالیتهای اطلاعاتی ملی روبرو شده اند.

ماه اکتبر یک دادگاه تایوانی یک سرهنگ را از بابت اتهام جاسوسی برای پکن به چهار سال حبس محکوم کرد در حالی که رسانه های دولتی چین نیز به گزارش برخورد با صدها پرونده جاسوسی مرتبط با تایوان و دستگیر کردن چندین جاسوس تایوانی و همدستانشان پرداختند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 فروردین 1400 بروزرسانی: 7 فروردین 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1531

به "متهم شدن 4 افسر اطلاعاتی ارتش تایوان به جاسوسی برای چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متهم شدن 4 افسر اطلاعاتی ارتش تایوان به جاسوسی برای چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید