مالزی سومین مقصد سفر نخست وزیر پاکستان

به گزارش مجله سرگرمی، نخست وزیر پاکستان در سومین سفر خارجی خود راهی کوالالامپور پایتخت مالزی خواهد شد تا با سران این کشور دیدار کند.

مالزی سومین مقصد سفر نخست وزیر پاکستان

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، وزارت خارجه پاکستان از سفر قریب الوقوع عمران خان نخست وزیر پاکستان به مالزی اطلاع داد.

در این بیانیه آمده است عمران خان 20 نوامبر (29 آبان) به کوالالامپور سفر خواهد نمود تا با سران این کشور از جمله مهاتیر محمد نخست وزیر این کشور دیدار کند.

وزارت خارجه پاکستان توضیح داد: عمران خان در این دیدار کوشش می نماید تا روابط مالی اسلام آباد و کوالالامپور را تقویت کند و قرار دادهای جدیدی را به امضا در بیاورد.

علاوه بر این بهره گیری از تجربیات کشور مالزی در جهت توسعه مالی یکی از جدی ترین اهداف عمران خان تلقی می گردد.

مالزی از این جهت به عنوان مقصد سفر عمران خان انتخاب شده که است که یکی از سریعترین آمارهای رشد مالی را به خود اختصاص داده است.

در این سفر فواد چوهدری وزیر اطلاع رسانی پاکستان و عبدالرزاق داوود مشاور مالی نخست وزیر پاکستان، عمران خان را همراهی خواهند کرد.

عمران خان در دومین سفر خارجی خود به چین رفته بود و حاصل این سفر امضا 15 معاهده جدید همکاری میان دولت های پکن و اسلام آباد شد.

نکته مشترکی که در تمام سفرهای عمران خان شاخص است کوشش او برای حل مسائل مالی است که ناشی از سود کلان بدهی های خارجی پیشین این کشور است.

نخست وزیر پاکستان پیش از پیروزی در انتخابات بارها از مالزی به عنوان یک مالی قدرتمند نوظهور یاد نموده بود که می تواند الگوی خوبی برای رشد و توسعه مالی پاکستان باشد.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 502

به "مالزی سومین مقصد سفر نخست وزیر پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی سومین مقصد سفر نخست وزیر پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید