عوامل دخیل در کاهش اشتها و راه های درمان آن خبرنگاران

به گزارش مجله سرگرمی، کاهش اشتها یکی از مواردی است که می تواند منجر به کاهش وزن افراد گردد.

عوامل دخیل در کاهش اشتها و راه های درمان آن خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از رویستا سالودکوموا، گرچه امروزه بیشتر مردم از اضافه وزن و چاقی رنج می برند و کوشش دارند وزن خود را کاهش دهند، اما در این میان هستند افرادی که از لاغری و کاهش وزن خود گلایه دارند. بعضی افراد به سختی چاق می شوند و در مقابل به راحتی وزنشان کاهش می یابد و توانایی حفظ وزن ایده آل خود را ندارند.

دانشمندان می گویند کاهش اشتها یکی از عوامل دخیل در کاهش وزن این افراد است. بعضی بیماری های جسمی و روانی می تواند در کاهش اشتهای افراد تاثیرگذار باشد که این امر باعث کاهش وزن و نیز سوء تغذیه می گردد.

با این وجود، جای نگرانی نیست. در صورتی که کاهش اشتها ناشی از بیماری باشد، این موضوع قابل درمان است. در صورتی که افراد به موقع به پزشک مراجعه نمایند می توانند با درمان بیماری و یاری دارو بی اشتهایی خود را درمان نمایند.

اصلی ترین بیماری هایی که می تواند منجر به کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن افراد گردد شامل ابتلا به سرطان، بیماری های مزمن کلیوی، دمانس و زوال عقلی، نارسایی قلبی، هپاتیت، و کم کاری تیروئید است. همچنین حالات احساسی مانند ناراحتی، افسردگی، و غم و اندوه نیز می تواند باعث کاهش اشتهای فرد گردد.

یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین راه چاره ها برای افزایش اشتهای افراد تشویق آن ها به مصرف خوراکی های مورد علاقه شان است؛ همچنین درمان بیماری که منجر به بی اشتهایی شده لازم است.

با این حال باید توجه داشت بی اشتهایی موقت به مرور زمان بهبود می یابد، اما بعضی افراد در بلند مدت گرفتار بی اشتهایی و کاهش وزن می شوند.

عوامل دخیل در کاهش اشتها و راه های درمان آن

در موارد حادی که افراد دچار بی اشتهایی می شوند مراجعه به پزشک لازم است. بهتر است پیش از مراجعه به پزشک این سوالات را از خود بپرسید:

1- کاهش اشتهای شما شدید یا ملایم است؟

2- آیا درپی بی اشتهایی دچار کاهش وزن شده اید؟ این تغییر وزن به چه میزان است؟

3- کاهش اشتهای شما باعث بروز علائم دیگر در شما شده است؟

4- کاهش اشتهای شما پس از یک رویداد ناگوار مانند مرگ یکی از اعضای خانواده و یا دوستان بروز نموده است؟

5- دیگر علائمی که همزمان با بی اشتهایی دارید چیست؟

پاسخ به این سوالات می تواند کلید حل مشکل شما باشد. حتما در زمان مراجعه به پزشک پاسخ این سوالات را به او ارائه کنید. متاسفانه بی اشت هایی در بعضی موارد منجر به سوء تغذیه شدید در افراد می گردد. در موارد بسیار حاد که بیمار از سوء تغذیه و شرایط جسمانی نامناسب برخوردار است فرد باید در بیمارستان بستری شده و به صورت داخل وریدی مواد غذایی را دریافت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1548

به "عوامل دخیل در کاهش اشتها و راه های درمان آن خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوامل دخیل در کاهش اشتها و راه های درمان آن خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید