عربستان سود حاصل از فروش سهام آرامکو را روی صنایع نظامی سرمایه گذاری می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر دارایی عربستان گفت: سود حاصل از عرضه عمومی سهام شرکت نفتی آرامکو ظرف چند سال به اقتصاد داخلی منتقل شده و موجب تقویت صنعت نظامی کشور خواهد شد.

عربستان سود حاصل از فروش سهام آرامکو را روی صنایع نظامی سرمایه گذاری می نماید

به گزارش خبرنگاران، محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان در مصاحبه ای در حاشیه کنفرانس مالی داووس به خبرگزاری رویترز عربی گفت: اگر تاریخ را مطالعه کنید، می بینید ما در این منطقه توانسته ایم شرایط ژئوپلتیک بدتری از جمله جنگ های واقعی را پشت سر بگذاریم.

الجدعان اظهار کرد: ما در عربستان باید بر اقتصاد و اصلاحات تمرکز کنیم، به شدت باور دارم کشمکش ها تنها با گفت وگو قابل حل هستند.

وزیر دارایی عربستان با اشاره به اینکه نتیجه عرضه عمومی سهام شرکت نفتی آرامکو ظرف چند سال به اقتصاد داخلی منتقل شده و موجب تقویت صنعت نظامی کشور خواهد شد، گفت: پس از آنکه ماه گذشته میلادی حدود 30 میلیارد دلار از محل فروش سهام آرامکو به صندوق سرمایه گذاری های دولتی واریز شد، از صنایع داخلی جدید و موجود از جمله صنایع نظامی و تکنولوژی نیز حمایت خواهد شد.

وی اضافه نمود: ما از توسعه سرمایه های صنایع نظامی مان در میان مدت جهت مقابله با خطرات حمایت می کنیم.

رئیس وزارت دارایی عربستان در ادامه گفت: با افزایش تقاضا و کاهش فراوری نفت و نیز کاهش تنش های تجاری، پیش بینی می کنیم قیمت نفت در سال 2020 بهبود یابد.

وی همچنین پیش بینی کرد: تا سرانجام سال با کسری کمتر از آنچه ماه گذشته میلادی اعلام شده، روبرو خواهیم شد.

ریاض اعلام نموده بود احتمالا در امسال میلادی با کسری حدود 50 میلیارد دلار روبرو می گردد.

الجدعان اضافه نمود: تمرکز ما به شدت بر افزایش فراوری ناخالص داخلی غیرنفتی از جمله گردشگری، تفریحات، ورزش، تکنولوژی و بخش پولی است.

این مسؤول عربستانی در ادامه ریاست ریاض بر نشست آینده گروه 20 در امسال میلادی را گام مهمی در راستا حل مسائل منطقه دانست و گفت: این نکته اهمیت دارد که دنیا به خاورمیانه توجه نشان دهد، اگر دنیا توجهی به بعضی مسائل منطقه داشته باشد، در واقع کمکی به دنیا خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 737

به "عربستان سود حاصل از فروش سهام آرامکو را روی صنایع نظامی سرمایه گذاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان سود حاصل از فروش سهام آرامکو را روی صنایع نظامی سرمایه گذاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید