ظریف: ترکیه و سوریه با یاری یکدیگر از مرزهایشان محافظت نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به گفت وگوی خود با شبکه تی آرتی تاکید نمود که ترکیه و سوریه باید به همراه یکدیگر از مرزهایشان دفاع نمایند و ایران می تواند به آنها یاری کند.

ظریف: ترکیه و سوریه با یاری یکدیگر از مرزهایشان محافظت نمایند

به گزارش خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به انتشار بخشی از صحبت هایش با شبکه تی آرتی درباره مسئله سوریه و حمله اخیر ترکیه به شمال این کشور پرداخت.

ظریف توضیح داد: توافق آدنا میان ترکیه و سوریه همچنان معتبر است و می تواند بهترین راه برای دستیابی به امنیت باشد. ایران می تواند برای گردهم آمدن کردهای سوریه، دولت سوریه و ترکیه یاری کند تا ارتش سوریه به همراه ترکیه بتوانند از مرزهایشان محافظت نمایند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بخش دیگری از این مصاحبه که روز آدینه منتشر شد، به طرح صلحی اشاره نمود که وی در ابتدای فعالیتش به عنوان وزیر امورخارجه به همتای ترک خود ارائه داده بود. ظریف گفت: من در طرحم خواستار آتش بس فوری، برقراری مذاکرات داخلی در سوریه و انتخابات شدم. حال نیز معتقدم به مذاکرات داخلی در سوریه و قانون اساسی در سوریه احتیاج است. ما باید برای انتخابات آینده سوریه که در سال 2021 برگزار می گردد آماده شویم. از نظر من در وهله اول تبیین قانون اساسی سوریه حائز اهمیت است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 474

به "ظریف: ترکیه و سوریه با یاری یکدیگر از مرزهایشان محافظت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: ترکیه و سوریه با یاری یکدیگر از مرزهایشان محافظت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید