ظرفیت تزریق واکسیناسیون به یک میلیون نفر در روز می رسد، داروهای کرونا در کشور موجود است، کمبود سرم رفع می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، وزیر بهداشت گفت: در حال حاضر روزانه 600 هزار نفر در کشور تحت پوشش واکسیناسیون قرار می گیرند و قرار است به زودی این ظرفیت به یک میلیون نفر افزایش یابد.

ظرفیت تزریق واکسیناسیون به یک میلیون نفر در روز می رسد، داروهای کرونا در کشور موجود است، کمبود سرم رفع می گردد

از وبسایت سازمان بهداشت جهانی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تسنیم، سعید نمکی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز واکسیناسیون مهر کوهسنگی به اسم عظیمترین مرکز واکسیناسیون شرق کشور، با بیان اینکه در حال حاضر بر اساس سند ملی واکسیناسیون افراد 50 سال به بالا در تمامی منطقه ها و افراد 40 سال به بالا ساکن در منطقه ها حاشیه شهرهای عظیم زیر پوشش قرار می گیرند، گفت: قرار است با توسعه مراکز واکسیناسیون، تیم های واکسیناتور و تامین واکسن مورد احتیاج به ویژه در منطقه ها کم برخوردار و حاشیه شهر، ظرفیت تزریق روزانه واکسن افزایش یابد تا بتوان به شکل مطلوبی گروه های هدف را زیر پوشش قرار داد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره شرایط ذخایر و توزیع داروهای مورد احتیاج بیماران کرونایی اضافه نمود: در حال حاضر داروهای مورد احتیاج بیماران کرونایی در کشور موجود و توزیع هم به شکل مناسبی در حال اجرا است اما افزایش حجم تقاضا سبب شده که در بعضی از موارد مشکلاتی در سیستم توزیع ایجاد گردد.

نمکی با اشاره به کمبود سرم مورد احتیاج مراکز درمانی و داروخانه ها اعلام نمود: این مشکل به علت غیر فعال شدن خطوط فراوری یکی از کارخانه های سرم سازی در کشور ایجاد شده که در این راستا، در چند روز اخیر سرم های مورد احتیاج از خارج از کشور خریداری و تا چند روز آینده در اختیار بیمارستان ها قرار می گیرد ضمن اینکه پس از آن هم در میان داروخانه های سطح کشور توزیع خواهد شد و مشکل این حوزه رفع می گردد.

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت ها برعهده وزارت بهداشت نیست و تنها پیشنهادات لازم به ستاد ملی کرونا ارائه می گردد تا در آن ستاد و سایر نهادها با توجه به شرایط کشور آنالیز گردد، اظهار کرد: به طور حتم جابجایی مسافران به وسیله خطوط هوایی، ریلی و جاده ای سبب انتقال ویروس به سایر منطقه ها کشور می گردد و این امر فشار مضاعفی را به حوزه سلامت وارد می نماید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آنالیز شرایط کرونا و آنالیز عوامل موثر در افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی را از جمله اهداف سفر خود به مشهد مقدس اسم کرد و گفت: در حال حاضر 22 مرکز خدمات جامع سلامت در شهر مشهد فعال است که از این تعداد 6 مرکز در نقاط پر تراکم قرار است به صورت 24 ساعته خدمات را به شهفرایندان ارائه دهند تا فرایند خدمات رسانی سرعت بیشتری بگیرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1772

به "ظرفیت تزریق واکسیناسیون به یک میلیون نفر در روز می رسد، داروهای کرونا در کشور موجود است، کمبود سرم رفع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظرفیت تزریق واکسیناسیون به یک میلیون نفر در روز می رسد، داروهای کرونا در کشور موجود است، کمبود سرم رفع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید