طرح مالیات بر عایدی مسکن در مجلس به جریان افتاد

به گزارش مجله سرگرمی، نماینده مردم قزوین در مجلس بدون اشاره به تعداد امضاها، از تهیه طرح مالیات بر عایدی مسکن در مجلس شورای اسلامی اطلاع داد.

طرح مالیات بر عایدی مسکن در مجلس به جریان افتاد

سیده حمیده زرآبادی در گفت وگو با خبرنگاران گفت: آثار واقعی تورم ناشی از هر گونه مالیات دریافتی از بخش مسکن به متن قانون و به شیوه اجرای آن بستگی دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن ظاهر ایده دریافت مالیات از بخش مسکن را فریبنده دانست و اضافه کرد: ظاهرا دریافت هر گونه مالیات از مسکن، باعث افزایش درآمد دولت می گردد، اما اینکه چنین قانونی آثار تورمی داشته و موجب تشدید کننده نابسامانی های حوزه مسکن یا باعث مهار نابسمانی های قیمتی و تورمی در این حوزه می گردد، بستگی به نحوه نگارش قانون و چگونگی اجرای آن دارد.

وی با اشاره به آثار منفی مالیات بر ارزش اضافه کرده، گفت: نحوه اجرای قانون مالیات بر ارزش اضافه کرده در اصناف مختلف و برای مردم مسائلی را به وجود آورد که در نهایت موجب اصلاح این قانون شد. کیفیت بد اجرای این قانون باعث شد علاوه بر پرداخت از سوی همه فراوریکنندگان و توزیع کنندگان، از مصرف کننده نهایی هم 9 درصد مالیات اخذ گردد و هر زنجیره فراوری و توزیع، مالیات دریافتی را برای خود می نماید در حالی که طبق قانون کالای فروخته گردیده در فروشگاه ها و مغازه ها طبق فاکتور صندوق های الکترونیکی باید به سازمان امور مالیاتی پرداخت می شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 مهر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 18

به "طرح مالیات بر عایدی مسکن در مجلس به جریان افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح مالیات بر عایدی مسکن در مجلس به جریان افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید