شهرداری قزوین تفاهم نامه 500 میلیارد تومانی امضا می نماید

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، علی فرخزاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان در محل تالار مردم گفت: شورای شهر با امضای تفاهم نامه شهرداری قزوین در اجرای بعضی پروژه های مهم شهر موافقت نموده است که در این راستا تفاهم نامه 500 میلیارد تومانی برای اجرای بعضی پروژه های مهم منعقد می گردد.

شهرداری قزوین تفاهم نامه 500 میلیارد تومانی امضا می نماید

وی گفت: به دلیل کمبود منابع اقتصادی و اعتباری باید اجرای طرح های عمرانی مدیریت منطقی گردد و با استفاده از همه ظرفیت های موجود کوشش گردد توسعه و عمران شهری متوقف نگردد.

فرخزاد بیان نمود: در مورد تصویب لایحه دو فوریتی شهرداری در تفاهم نامه 500 میلیارد تومانی شهرداری اعضای شورای اسلامی شهر ضمن تصویب کلیات طرح معین شرایطی در لایحه مورد نظر را ضروری دانستند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در زمینه پروژه های پیش بینی شده در تفاهم نامه یادآورشد: در این تفاهم نامه اجرای پروژه های مسکونی، تجاری، اداری، خدماتی و هتل پیش بینی شده و تکمیل پروژه های نیمه تمام و عمرانی با اولویت پروژه امامزاده حسین(ع)، تملک و انجام عملیات عمرانی برای احداث کاربری های تجاری فرهنگی، اقامتی و دیگر پروژه ها و تقاطع های غیر همسطح در مکان های مختلف لحاظ شده است.

فرخزاد توضیح داد: اجرای پروژه تراموا بر اساس طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در سطح شهر و اجرای تعدادی از پروژه هایی که به وسیله انتشار اوراق مشارکت و صکوک تأمین اقتصادی می شوند نیز در تفاهم نامه اولیه گنجانده شده است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر قزوین یادآورشد: شورای شهر با کلیات لایحه موافقت نموده و در کنار آن، شرایط دیگری را در متن لایحه گنجانده که باید قبل از عقد قرارداد اصلی، برای هر یک از پروژه ها مصوبه شورا دریافت گردد و اولویت بندی بر اساس پروژه های نیمه تمام و درآمدزا مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: اعضای شورا بر درآمدزا بودن پروژه های لحاظ شده در تفاهم نامه تأکید دارند و به همین منظور تیم ویژه ای به منظور پیگیری و معین پروژه ها از سوی شهرداری تشکیل خواهد شد تا نحوه تأمین اقتصادی و اخذ وام نیز آنالیز گردد.

این عضو شورا همچنین در مورد پروژه امامزاده حسین (ع) بیان نمود: در این پروژه نقش دستگاه های مشارکت کننده از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه، میراث فرهنگی و گردشگری و اداره راه و شهرسازی نیز دیده شده و یکی دیگر از شرایط مطروحه در اجرای پروژه های مورد نظر اجرای کار به صورت مشارکتی و توسط سازندگان آنهاست.

در ادامه حسین غیاثوند رئیس کمیسیون شهرسازی شورا هم گفت: در جلسه کمیسیون شهرسازی شورا لایحه معین جریمه حذف پارکینگ ساختمان با حضور کارشناسان ذیربط مورد آنالیز دقیق و کارشناسی اعضای شورا نهاده شد و پس از آنالیز های انجام شده مقرر شد این لایحه به شهرداری بازگردانده گردد.

وی یادآورشد: همچنین معاونت شهرسازی با همکاری حوزه های درآمد و حقوقی شهرداری لایحه جدید و جامعی در مورد کسری پارکینگ، مشروط به رعایت مواردی تنظیم به شورا تقدیم کردند.

وی توضیح داد: به منظور بازدارندگی مالکین و سازندگان ساختمان درباره حذف پارکینگ، رعایت مسائل حقوقی و پیوست های فرهنگی و اجتماعی، اعمال ضوابط تشویقی و قهری از دیگر مسائلی بود که مطرح شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 807

به "شهرداری قزوین تفاهم نامه 500 میلیارد تومانی امضا می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری قزوین تفاهم نامه 500 میلیارد تومانی امضا می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید