سئول: رزمایش با آمریکا نباید به تشدید تنش در شبه جزیره کره منجر گردد

به گزارش مجله سرگرمی، یک مقام ارشد دولت کره جنوبی درباره رزمایش آینده ارتش این کشور با آمریکا گفت، برگزاری این رزمایش در این برهه نباید به تشدید تنش با کره شمالی منجر گردد.

سئول: رزمایش با آمریکا نباید به تشدید تنش در شبه جزیره کره منجر گردد

به گزارش گر ه سیاسی خبرنگاران، وزیر اتحاد کره جنوبی روز یکشنبه خواهان حداکثر انعطاف پذیری در خصوص تصمیم گیری در زمینه رزمایش مشترک با ایالات متحده که قرار است در ماه آگوست برگزار گردد، شد.

به نوشته خبرگزاری یونهاپ لی این یانگ وزیر اتحاد کره جنوبی گفت: چنین تمریناتی هرگز نباید فرصتی برای ایجاد تنش های بیشتر در شبه جزیره کره باشد. باید در خصوص نحوه برخورد با تمرینات نظامی مشترک و در زمانی که سیاست نو ایالات متحده در خصوص پیونگ یانگ شکل گرفته و درباره تمایل به مصاحبه صحبت می گردد، توجه بیشتری گردد.

وی گفت: واضح است که تمرینات رزمی هرگز نباید به شکلی باشد که باعث ایجاد یا تشدید تنش در شبه جزیره کره گردد. دولت ما باید فرایند هماهنگی سیاست ها را با حداکثر انعطاف پذیری انجام دهد و بعلاوه امیدوارم کره شمالی هم از خود انعطاف پذیری نشان دهد.

کره شمالی مدت هاست که تمرین های مشترک نظامی بین ایالات متحده و کره جنوبی را محکوم می نماید. در سال های اخیر، سئول و واشنگتن بعضی از تمرین ها را به علت همه گیر شدن کرونا و بعلاوه به اسم بخشی از کوشش ها برای دادن فرصت بیشتر دادن به دیپلماسی، لغو نموده اند.

این مقام ارشد دولت کره جنوبی بعلاوه خواهان اعمال انعطاف پذیری در اجرای تحریم ها به اسم کاتالیزوری برای برگرداندن کره شمالی به میز مذاکره شد.

وی گفت: فکر می کنم ما می توانیم در استفاده از تحریم ها به اسم یک کاتالیزور انعطاف پذیر باشیم تا کره شمالی را دوباره به مذاکرات هسته ای سازی برگردانیم.

اواخر اردیبهشت ماه، رئیس جمهور آمریکا پس از ملاقات با همتای کره جنوبی خود برای ملاقات با کیم جونگ اون رئیس کره شمالی شرط مشخص کرد و گفت که مشتاق است که پیونگ یانگ هم زمان با حرکت به سمت خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، گام هایی عمل گرایانه در راستای کاهش تنش بردارد.

مقام های پیونگ یانگ، اما بار ها گفته اند تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ یانگ سرانجام ندهد از برنامه موشکی و هسته ای خود عقب نشینی نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1716

به "سئول: رزمایش با آمریکا نباید به تشدید تنش در شبه جزیره کره منجر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول: رزمایش با آمریکا نباید به تشدید تنش در شبه جزیره کره منجر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید