زیرساخت های شورای عالی استان ها متحول شده است خبرنگاران

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس شورای عالی استان ها با اشاره به عملکرد شورا در یک سال گذشته گفت: زیرساخت های شورای عالی استان ها در تمامی حوزه ها متحول شده و گام های بلندی برای ارتقاء جایگاه شورا ها برداشته شده است.

زیرساخت های شورای عالی استان ها متحول شده است خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا احمدی رئیس شورای عالی استان ها در روز اول چهلمین اجلاس شورای عالی استان ها، که امروز (چهارشنبه) برگزار گشت گفت: یکی از وظایف اصلی شورای عالی استان ها بردن طرح به مجلس است و خوشبختانه تا این لحظه چندین طرح به مجلس برده شده است.

احمدی ادامه داد: یکی از این طرح ها طرح مدیریت جامع شهری است که اعلام وصول شده و در مرحله بررسی در مجلس است. دومین طرح ما طرح مدیریت پسماند است که آن هم اعلام وصول شده و در نوبت رسیدگی در کمیسیون تخصصی امور داخلی و شورا های مجلس است.

رئیس شورای عالی استان ها اضافه کرد: تبصره 2 ذیل ماده 29 قانون نوسازی و عمران شهری هم طرح دیگر ما است که در مجلس اعلام وصول شده و در نوبت رسیدگی در کمیسیون مربوطه است. همچنین طرح اصلاح قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرهاست که اعلام وصول شده است.

وی اعلام کرد: طرح الحاق یک تبصره به قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و معلولان عادی و شاغلین مشاغل زیان آور مصوب 1/10/67 و تغییرات بعد از آن نیز به مجلس ارسال شد که اعلام وصول شده و در نوبت رسیدگی است.

احمدی افزود: افزون بر این ها طرح اصلاح تبصره 3 ماده 32 قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور مصوب 10/11/95 نیز در اختیار هیئت رئیسه مجلس قرار گرفته و منتظر اعلام وصول است. طرح اصلاح تبصره 3 ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 7/9/87 با اصلاحات بعدی نیز در اداره کل قوانین در دست بررسی است تا برای اعلام وصول به هیئت رئیسه ارسال شود. همچنین طرح الحاق یک تصره ذیل ماده 31 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در اداره کل قوانین مجلس در نوبت رسیدگی است.

احمدی افزود: رئیس شورای عالی استان ها باید در یک سری از جلسات دولتی و عمومی اعم از شورای فرهنگ عمومی، نهاد کتابخانه های عمومی، کمیسیون های اصلی دولت، ستاد بازآفرینی شهری، شورای عالی ترافیک و ... شرکت کند که بنده مجموعا در بیش از 70 جلسه حضور یافته ام.

احمدی افزود: همچنین در جلسات مربوط به دولت و مجامع مختلف هم نزدیک به 74 جلسه معاونین و مدیران و اعضای شورای عالی استان ها به فراخور ارتباط حضور یافته اند.

رئیس شورای عالی استان ها همچنین بیان نمود: در مدت ریاست بنده بر شورای عالی استان ها 26 طرح وصول شده است که از این تعداد 19 طرح در مجموع اجلاس ها مورد بررسی و تصویب قرار گرفته است.

وی افزود: همچنین دو سامانه از جمله سامانه ملی ثبت شکایات و تخلفات مردمی و سامانه جامع شورا های سراسر کشور از طریق این اداره کل راه اندازی شد که هریک ویژگی های به خصوصی در ارتقاء جایگاه نظارتی شورای عالی استان ها و گرد آوری بانک اطلاعات اعضی شورا ها دارد.

احمدی بیان داشت: ما تلاش کردیم مرکز آموزش شورای عالی استان ها را نیز فعال کنیم تا در زمینه آموزش شورا ها عملکرد مثبتی داشته باشد. این مرکز می تواند بسیاری از مسائل شورا ها در دوره های بعد را که ناشی از ناآگاهی و عدم تسلط اعضای شورا ها به قوانین است را بر طرف کند.

وی افزود: این مرکز چهار دستور کار اصلی از جمله آماده سازی پیش نویس نظام جامع آموزش شورا های سراسر کشور، تدوین آیین نامه نگارش مکاتبات اداری برای شورا های شهر و روستا، نیازسنجی از واحد ها و تدوین تقویم آموزشی سال 1400 شورای عالی استان ها و پیگیری انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه های کشور دارد.

رئیس شورای عالی استان ها در خصوص تفاهمنامه شورای عالی استان ها با سایر دستگاه ها گفت: در این مدت با دیوان عدالت اداری، سازمان پدافند غیرعامل، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، قرارگاه خاتم الانبیا، بانک شهر، صندوق کارآفرینی امید و ... تفاهمنامه همکاری امضا شده است و امضای تفاهمنامه با سازمان بازرسی کل کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در دست اقدام است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 فروردین 1400 بروزرسانی: 20 فروردین 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1555

به "زیرساخت های شورای عالی استان ها متحول شده است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های شورای عالی استان ها متحول شده است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید