روایت یک نماینده مجلس از تاثیر زلزله تهران بر بازار مسکن

به گزارش مجله سرگرمی، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به کاهش معاملات مسکن در تهران به دلیل وقوع زلزله گفت: این احتمال وجود دارد بسیاری از سرمایه گذاران از خرید مسکن منصرف شوند.

روایت یک نماینده مجلس از تاثیر زلزله تهران بر بازار مسکن

جهت دریافت خدمات خرید درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، سیدهادی بهادری اظهار کرد: آنالیز سیر معاملات بازار مسکن حاکی از آن است که میزان خرید و فروش ملک همیشه تحت تأثیر عوامل درونی یا بیرونی بوده و این مسئله موجب شده تا در بعضی از برهه های زمانی حوزه معاملات در شرایط رکودی نهاده شده و در بعضی از برهه ها رونق بگیرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال با شیوع بیماری کرونا، بازار مسکن تحت تأثیر نهاده شد و بر اساس آمارها، میزان خرید و فروش طی اسفند 98 و فروردین 99 به صورت میانگین حدود 70 درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به تأثیر وقوع بلایای طبیعی در بازار مسکن، یادآور شد: هفته گذشته شاهد وقوع زلزله در تهران و مناطق حومه بودیم، به طور حتم این مسئله تأثیری بسزایی در کاهش معاملات مسکن خواهد داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بازار مسکن همیشه یکی از نقاط ایمن برای سرمایه گذاری افراد بوده، یعنی مردم برای حفظ ارزش سرمایه و سودآوری بیشتر اقدام به خرید مسکن مازاد احتیاج می نمایند، حال مولفه امنیت یکی از مهم ترین مسائل در رونق خرید مسکن به عنوان یک کالای سرمایه ای است.

بهادری افزود: وقتی سرمایه گذار برای ورود در بازاری مانند مسکن احساس امنیت نکند، میزان خرید مسکن کاهش خواهد یافت، از این رو با زلزله اخیر تهران این احتمال وجود دارد که بسیاری از سرمایه گذاران از خرید مسکن منصرف شوند.

وی با اشاره به تأثیر خرید و فروش مسکن در کاهش قیمت ها، اعلام کرد: در شرایط کنونی تمام عوامل دست به دست هم داده تا قیمت مسکن کاهش یابد، پیش بینی این است که در بازار مسکن، قیمت ها کاهش نسبی خواهد داشت.

  • مستأجران تا چه زمانی مهلت تخلیه دارند؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 974

به "روایت یک نماینده مجلس از تاثیر زلزله تهران بر بازار مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت یک نماینده مجلس از تاثیر زلزله تهران بر بازار مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید