راه اندازی 1400 میز خدمت روستایی در استان اردبیل، 120 هزار نفر همچنان از پوشش بیمه ای بی بهره هستند

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان اردبیل یک هزار و 400 میز خدمت را در روستاها و مناطق عشایری برپا می نماید.

راه اندازی 1400 میز خدمت روستایی در استان اردبیل، 120 هزار نفر همچنان از پوشش بیمه ای بی بهره هستند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از اردبیل، رضا عبداللهی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در روستای شام اسبی اردبیل اظهار کرد: در سال فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در مأموریتی حساس و خطیر کوشش می نماید تا حامی فراورینمایندگان و جامعه مولد عشایری و روستایی باشد تا از این بخش حمایت های لازم انجام گردد.

وی توضیح داد: صندوق در حال حاضر در مناطق روستایی و عشایری و در جمعیت زیر 20 هزار نفر به جامعه فرش بافان، صاحبان صنایع دستی، رانندگان، زنبورداران و گروه های دیگر خدمات بیمه ای ارائه می نماید که در سال 1400 نیز حمایت از این کانون های فراوری و کوشش همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل این حمایت ها را در راستای جبهه اقتصاد مقاومتی و فراوری مؤثر اعلام کرد و گفت: ما در مأموریت حساس و خطیر در سال 1400 بیش از گذشته سعی خواهیم کرد تا نهضت توسعه بیمه ای را در این مناطق ادامه داده و با قوت و قدرت این وظیفه خطیر را به انجام برسانند.

عبداللهی افزود: در سالی که مزین به فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است، 1400 میز خدمت در مناطق روستایی و عشایری با رعایت پروتکل های بهداشتی راه اندازی خواهد شد تا هموطنان ساکن در این مناطق از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استفاده نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم این جامعه پرکوشش و فراورینماینده در جهت استقلال مالی و خودکفایی کشور گام های جدی برداشته و زمینه پویایی و تحول و تحرک بیش از گذشته فراهم آید.

عبداللهی افزود: در حمایت از بخش فراوری سال جاری طرح توسعه بیمه روستایی و عشایری با برنامه ریزی های دقیق ادامه خواهد داشت و امیدواریم اهداف مورد نظر را در سال 1400 محقق کنیم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاوزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل در ادامه اعلام کرد: بر اساس سرشماری سال 95 جامعه هدف صندوق 181 هزار نفر تعریف شده که از این تعداد 145 هزار نفر در مناطق روستایی و عشایری زندگی می نمایند و 36 هزار نفر نیز در شهرهای زیر 20 هزار نفر واجد شرایط پوشش بیمه ای هستند.

بهره مندی 65 هزار نفر از خدمات صندوق بیمه روستایی و عشایری

وی ادامه داد: در حال حاضر 65 هزار نفر در استان اردبیل از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایری استفاده می نمایند که ضریب پوشش بیمه ای در استان اردبیل 33 درصد و در کشور کمتر از 22 درصد است.

عبداللهی اظهار کرد: استان اردبیل به طور متوسط 11 درصد بیشتر از ضریب کشوری پوشش بیمه ای خود را انجام داده و همچنان 120 هزار نفر در استان اردبیل از خدمات بیمه ای بهره مند نیستند.

وی توضیح داد: البته پوشش 120 هزار نفر از افرادی که در استان اردبیل در مناطق روستایی و عشایری فاقد بیمه هستند مستلزم مشارکت مردم هستند که دولت دو برابر حق بیمه این افراد را پرداخت می نماید و آنها با پرداخت سالانه 390 هزار تومان به صورت حداقلی و یک میلیون و 140 هزار تومان به صورت حداکثری می توانند تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

عبداللهی در ادامه گفت: فرصت خوبی است تا جامعه روستایی و عشایری از این خدمات بیمه ای استفاده نمایند که قطعاً در سال پشتیبانی ها و مانع زدایی ها حمایت های جدی تری نیز به انجام خواهد رسید.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اردبیل افزود: عملکرد ما در سال 99 نسبت به 98 رشد 27 درصدی را در پوشش بیمه ای و فعالیت های مرتبط نشان می دهد که امیدواریم در سال جدید این فرایند رشد چشمگیرتر از سال های گذشته باشد.

وی سه مزایای عضویت در صندوق بیمه ای روستایی و عشایری را بهره مندی از مزیت بازنشستگی، از کارافتادگی و فوتی اعلام کرد و ادامه داد: از 61 هزار نفر افراد تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی روستایی و عشایری سه هزار و 300 نفر مستمری ماهانه دریافت می نمایند که دو هزار و 300 نفر نیز بازمانده، یک هزار و 400 نفر بازنشسته و 300 نفر از کار افتاده هستند.

عبداللهی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سال جاری و به تناسب همسان سازی حقوق بازنشستگان پرداختی صندوق 52 درصد رشد نشان می دهد که با توجه به وعده داده شده به وسیله مسئولان این افزایش حقوق بازنشستگان اعمال خواهد شد.

وی افزود: شرط سنی برای عضویت در این صندوق حداقل 18 و حداکثر 50 سال است و دولت دو برابر حق بیمه را برای بیمه شدگان پرداخت خواهد نمود.

عبداللهی در خصوص طرح حمایت از قالیبافان و فرش بافان نیز اعلام کرد: در سطح ملی اجرای این پوشش بیمه ای برای قالیبافان و فرش بافان در اولویت قرار گرفته که در سال اول این افراد به صورت رایگان تحت پوشش قرار گرفته و در مدت پنج سال یک تا پنج درصد حق بیمه را پرداخت خواهند کرد.

وی از حل مشکل انتقال سوابق بیمه ای نیز اطلاع داد و اظهار کرد: از این به بعد هیچ مسئله ای در انتقال سوابق بیمه ای از صندوق های دیگر به صندوق روستایی و عشایری وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 30 فروردین 1400 بروزرسانی: 30 فروردین 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1575

به "راه اندازی 1400 میز خدمت روستایی در استان اردبیل، 120 هزار نفر همچنان از پوشش بیمه ای بی بهره هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 1400 میز خدمت روستایی در استان اردبیل، 120 هزار نفر همچنان از پوشش بیمه ای بی بهره هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید