دستگیری 3 متهم سایبری با گردش اقتصادی 60 میلیارد ریالی

به گزارش مجله سرگرمی، فرمانده انتظامی استان سمنان از دستگیری 3 مجرم سایبری توسط پلیس فتای شهرستان شاهرود خبرداد که با اغفال کاربران فضای مجازی و دادن وعده پوچ درآمد های آسان و بی زحمت، 60 میلیارد ریال گردش اقتصادی در حساب بانکی شان به چشم می خورد.

دستگیری 3 متهم سایبری با گردش اقتصادی 60 میلیارد ریالی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سردار عبدالله حسنی در مصاحبه پایگاه خبری پلیس گفت: با رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتای شهرستان شاهرود معین شد حساب هایی متعلق به دو جوان شاهرودی، صد ها میلیون ریال گردش اقتصادی به وسیله فعالیت در یک سایت ممنوعه آنلاین داشته اند.

وی با بیان اینکه کارآگاهان پلیس شاهرود با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی پیروز شدند این دو جوان 21 و 22 ساله را دستگیر نمایند، گفت: متهمان در تحقیقات پلیسی اعتراف کردند، فردی به نام فاضل که در سمنان سکونت دارد با پیشنهاد مبلغی پول به صورت مستمر از آنان خواسته کارت های بانکی خود را در اختیار وی قرار دهند.

این مقام ارشد انتظامی اعلام نمود: در ادامه تحقیقات معین شد این دو جوان توسط فرد مذکور اغفال شده و به بهانه دریافت پول بدون زحمت و گردش حساب بالا برای دریافت تسهیلات، کارت های خود را در اختیار وی گذاشته اند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به عملیات پیچیده برای دستگیری عامل اصلی این کلاهبرداری ها، گفت: این متهم در نهایت با شگرد های خاص پلیسی هنگامی که برای دریافت کارت های بانکی تازه افتتاح شده به شاهرود مراجعه نموده بود، دستگیرشد.

وی توضیح داد: متهم در ابتدای بازپرسی ها منکر هر گونه اقدام مجرمانه ای بود، اما پس از رویارویی با ادله غیرقابل انکار پلیس، لب به اعتراف گشود و به جرم خود مبنی بر اغفال کاربران فضای مجازی و کلاهبرداری مبالغ هنگفتی از آنان با وعده های پوچ و بی اساس درآمد های آسان و بی زحمت اعتراف کرد.

سردار حسنی با بیان این که تا به امروز 40 کارت از بانک های مختلف با گردش اقتصادی نزدیک به 60 میلیارد ریال متعلق به این افراد شناسایی و مسدود شده است، اعلام نمود: متهمان پس از تکمیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند. *

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1036

به "دستگیری 3 متهم سایبری با گردش اقتصادی 60 میلیارد ریالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 3 متهم سایبری با گردش اقتصادی 60 میلیارد ریالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید