دریاچه باغ هنر با حضور شهردار تهران افتتاح شد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران آنلاین:دریاچه باغ هنر واقع در مجموعه فرهنگی تفریحی عباس آباد با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

دریاچه باغ هنر با حضور شهردار تهران افتتاح شد

ایسنا نوشت: پیروز حناچی شهردار تهران در حاشیه افتتاح این دریاچه و باغ هنر گفت: در حال حاضرچندین ایستگاه مترو و پایانه حمل و نقل عمومی در اطراف مجموعه اراضی عباس آباد واقع شده و این مجموعه با داشتن باغ جواهرات، باغ کتاب، پارک آب و آتش و... که جزو جاذبه های این مجموعه محسوب می شوند به طور کلی یک جاذبه ویژه را برای شهر تهران ایجاد می نماید.

حناچی اضافه نمود: در حقیقت مجموعه فرهنگی تفریحی عباس آباد از جاذبه های جدید شهر تهران قلمداد می گردد که خوشبختانه طرح آن در شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده است. قطعا پس از اجرای کامل طرح این مجموعه می توانیم شاهد ایجاد جاذبه ای بی بدیل برای شهر تهران باشیم. البته در حال حاضر نیز مجموعه اراضی عباس آباد از جاذبه های شهر تهران است که سالانه میلیون ها نفر بازدیدنماینده را پذیراست.

شهردار تهران با اشاره به این که طرح های اجرایی در مجموعه اراضی عباس آباد از مصادیق اجرای عدالت در شهر تهران است، اضافه نمود: برای تأمین آب دریاچه هنر با توجه به قنات های بسیاری که از این مجموعه عبور می نمایند می توانیم بهره بگیریم، اما تمام کوشش ما این است که از آب های زیرزمینی کمتر استفاده کنیم و برای تأمین آب این دریاچه از پساب های تصفیه شده استفاده کنیم. البته در مجموعه اراضی عباس آباد یک تصفیه خانه داریم.

حناچی در پاسخ به سوالی در مورد آبیاری فضای سبز این مجموعه گفت: قطعا فضای سبز یکی از عناصر اصلی شهر تهران محسوب می گردد و مجموعه اراضی عباس آباد نیز به مساحت 47 هکتار در اختیار شهروندان قرار گرفته و ما برای آبیاری فضای سبز در این مجموعه از روش های جدید همچون آبیاری قطره ای بهره خواهیم گرفت.

او در مورد بهره گیری از پساب ها برای آبیاری فضای سبز نیز گفت: با وزارت نیرو مذاکراتی را انجام داده ایم تا بتوانیم با احداث تصفیه خانه های محلی از پساب برای آبیاری فضای سبز استفاده کنیم.

به گزارش شهرنوشت، در حاشیه این مراسم از ایستگاه شماره 110 آتش نشانی واقع در اراضی عباس آباد بهره برداری شد.

کلنگ زنی پروژه چهارباغ که در بخش شمالی مصلی تهران قرار گرفته است و شمال و جنوب اراضی عباس آباد را به یکدیگر متصل می نماید، از دیگر رویدادهایی بود که صبح یک شنبه 27 مرداد با حضور شهردار تهران انجام شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 281

به "دریاچه باغ هنر با حضور شهردار تهران افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه باغ هنر با حضور شهردار تهران افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید