درگیری در کشمیر یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت

به گزارش مجله سرگرمی، به گفته ارتش هند، درگیری های توپخانه ای با پاکستان در منطقه خط کنترل مرزی کشمیر یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشته است.

درگیری در کشمیر یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، درگیری نظامی میان هند و پاکستان در منطقه خط کنترل کشمیر، یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، ارتش هند اعلام نمود در درگیری توپخانه ای صبح دوشنبه در منطقه مرزی کشمیر، یک سرباز پاکستانی کشته و چهار سرباز دیگر مجروح شده اند.

درگیری های روز گذشته (یکشنبه) در این منطقه نیز موجب جان باختن سه فرد غیر نظامی شد. این درگیری ها در یک هفته گذشته موجب کشته شدن پنج نظامی هندی نیز شده است.

ارتش پاکستان نظامیان هندی را به نقض آتش بس در ناحیه خط کنترل مرزی و هدف قرار دادن عامدانه غیرنظامیان متهم می نماید. از سوی دیگر ارتش هند نیز می گوید علت حملاتش پاسخ به نقض آتش بس از سوی پاکستان است.

کشمیر بزرگترین منطقه مسلمان نشین هند است و دهلی نو بر سر حاکمیت آن با پاکستان اختلاف دارد. درگیری ها در کشمیر از سال 1989 به این سو هزاران کشته بر جای گذاشته است.

با این که منطقه کشمیر از دیرباز تحت منازعه میان هند و پاکستان بوده، اعلام شرایط ویژه در این ناحیه از سوی هند از تابستان سال گذشته بر شدت این تنش ها افزوده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 971

به "درگیری در کشمیر یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری در کشمیر یک کشته و چهار زخمی برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید