دخل و خرج استقلال و پرسپولیس چقدر است؟

به گزارش مجله سرگرمی، ارقام ارائه شده در صورت های اقتصادی نشان می دهد 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال 4 برابر اندازه دارایی هایشان ارزشگذاری شده اند.

دخل و خرج استقلال و پرسپولیس چقدر است؟

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، پس از مدت ها انتظار بالاخره صورت های مالی 2باشگاه پرسپولیس و استقلال منتشر شد که نشان دهنده مدیریت ضعیف در این دو باشگاه و عملکرد مالی نامطلوب مدیریت این دو باشگاه در گذشته است. به گزارش همشهری، قرار است بخشی از سهام 2باشگاه پرسپولیس و استقلال ظرف روز های آینده در فرابورس عرضه گردد. آنطور که سازمان خصوصی سازی اعلام نموده احتمالا بین 10 تا 20درصد از سهام این دو باشگاه به عموم مردم فروخته خواهد شد. بخشی از سهام نیز به مربیان و بازیکنان کل ادوار تاریخ این باشگاه واگذار خواهد شد. بر همین اساس و در آستانه عرضه سهام این دو باشگاه روز گذشته صورت های مالی این دو باشگاه برای نخستین بار منتشر شد. ارقام ارائه شده در صورت های مالی این دو باشگاه نشان می دهد این دو باشگاه 4برابر اندازه دارایی هایشان ارزشگذاری شده اند که یک فرایند غیرمعمول در بازار سهام است. میانگین نسبت ارزش سهام شرکت های بورس به دارایی ها در کل بورس یک است و به معنای آن است که به طور معمول بازار سهام ارزش سهام یک شرکت را در مطلوب ترین حالت تا یک برابر ارزش دارایی ها و اندکی بیشتر خریداری می نماید. هم اکنون شرکت های زیادی مانند بانک ها در بورس حضور دارند که ارزش دارایی هایشان تا چندده برابر ارزش سهام شان است. هنوز تعیین نیست مدل ارزشگذاری سهام این دو باشگاه چگونه بوده است اما به نظر می رسد وزارت اقتصاد سهام این دو باشگاه را بر مبنای ارزش برند قیمت گذاری نموده اند. اما تعیین نیست آیا برند این باشگاه ها می تواند به سودآوری خریداران احتمالی سهام این دو باشگاه منجر گردد یا خیر؟ طبق اطلاعات منتشر شده کل سهام باشگاه پرسپولیس 3هزار و 210میلیارد تومان قیمت گذاری شده است درحالی که جمع کل دارایی های این باشگاه 825میلیارد تومان است. ارزش باشگاه استقلال نیز 2هزار و 780میلیارد تومان قیمت گذاری شده است درحالی که جمع کل دارایی های این باشگاه 760میلیارد تومان است.

زیان انباشته و بدهی

ارزشگذاری اجرا شده برای سرخابی ها در شرایطی اجرا شده است که هم اکنون جمع کل زیان انباشته باشگاه پرسپولیس بیش از 195 و باشگاه استقلال 232میلیارد تومان است. طبق این اطلاعات اندازه زیان انباشته استقلال 19درصد یعنی 37میلیارد تومان بیشتر از باشگاه پرسپولیس است.

بدهی ها

اطلاعات مالی باشگاه های پرسپولیس و استقلال نشان می دهد این دو باشگاه جمعا 600میلیارد تومان بدهی دارند که از این اندازه 320میلیارد تومان سهم پرسپولیس و 274میلیارد تومان سهم استقلال است. اندازه بدهی های باشگاه پرسپولیس 17درصد بیشتر از استقلال است.

شرایط سودآوری

اطلاعات دقیق تر از صورت های مالی سرخابی ها نشان می دهد باشگاه پرسپولیس با وجود آنکه سال گذشته زیانده بوده است اما سال جاری به سود رسیده است. باشگاه پرسپولیس سال قبل 52میلیارد تومان زیان ساخته بود که این اندازه را در سال مالی جاری ترمیم نموده و 14میلیارد تومان سود به دست آورده است. با این حال باشگاه استقلال که سال قبل 51میلیارد تومان زیان نموده بود همچنان زیانده است و اندازه زیان این شرکت در سال مالی جاری نیز بیش از 12میلیارد تومان بوده است.

همشهری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2062

به "دخل و خرج استقلال و پرسپولیس چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دخل و خرج استقلال و پرسپولیس چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید