خبرنگاران 71 بچه دارای مادر کردستانی برای دریافت تابعیت ایرانی ثبت نام کردند

به گزارش مجله سرگرمی، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کردستان با بیان اینکه فرآیند اعطای تابعیت بە فرزندان دارای مادر ایرانی در این استان از مرداد سال جاری آغاز شده است، گفت: تا به امروز 71 نفر از این افراد برای دریافت تابعیت و شهروندی ایرانی ثبت نام نموده اند.

خبرنگاران 71 بچه دارای مادر کردستانی برای دریافت تابعیت ایرانی ثبت نام کردند

راغب الفت روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این دفتر هم اکنون پرونده تابعیت برای 71 نفر تشکیل داده و در حال آنالیز درخواست و مدارک آنهاست که در صورت داشتن عدم مغایرت با قوانین جمهوری اسلامی با تابعیت آنان موافقت خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیات دولت شیوه نامه اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی ابلاغ شده است، اضافه نمود: مرداد سال جاری بر مبنای همین مصوبات ابلاغی، فرآیند ثبت نام در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی شروع شد.

مدیرکل دفتر امور اتباع مهاجرین خارجی استانداری کردستان یادآور شد: بر همین اساس عملیات ثبت نام به وسیله سامانه اینترنتی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور به آدرس www.bafia.ir شروع شده است.

الفت تاکید نمود: متقاضیان در این سامانه باید عملیات ثبت نام خود را انجام و سپس براساس نوبت دهی، زمان مراجعه حضوری برای ارائه مدارک مورد احتیاج به آنها اعلام می گردد.

در راستای سیاست های دولت دوازدهم مبنی بر پیگیری و دفاع از حقوق ملت و حقوق شهروندی و کوشش برای به اجرا در آوردن این حقوق اساسی، لایحه ای به منظور دفاع از کرامت و حقوق بخشی از زنان ایرانی و نیز بچه ها به مجلس ارائه شد که خاتمه در تاریخ 2 مهر ماه سال 1398 با عنوان قانون اصلاح قانون معین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی به تصویب رسید.

هیات وزیران در جلسه چهارشنبه (31 اردیبهشت 99) و در اجرای ماده واحده قانون اصلاح قانون معین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، آیین نامه اجرایی نحوه اعطای تابعیت به افراد مشمول این قانون را تصویب کرد و اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری دو هفته بعد (13 خرداد 99) آن را برای اجرا به وزارتخانه های کشور، اطلاعات و امور خارجه و معاونت حقوقی رییس جمهوری سیزدهم خرداد سال جاری ابلاغ کرد.

براساس این آیین نامه، هر زن ایرانی که با مرد غیرایرانی ازدواج نموده و در نتیجه این ازدواج، دارای فرزند زیر 18 سال باشد و هر فردی که از مادر ایرانی و پدر غیرایرانی متولد شده و بیش از 18 سال تمام داشته باشد می تواند متقاضی اعطای تابعیت باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1265

به "خبرنگاران 71 بچه دارای مادر کردستانی برای دریافت تابعیت ایرانی ثبت نام کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 71 بچه دارای مادر کردستانی برای دریافت تابعیت ایرانی ثبت نام کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید