خبرنگاران کشاورزان دهلرانی از زراعت چوب 40 میلیارد ریال درآمد کسب کردند

به گزارش مجله سرگرمی، ایلام - خبرنگاران - رییس اداره منابع طبیعی دهلران گفت: درآمد حاصل از زراعت چوب این شهرستان در امسال 40 میلیارد ریال بوده است.

خبرنگاران کشاورزان دهلرانی از زراعت چوب 40 میلیارد ریال درآمد کسب کردند

نصراله پارسه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: چهار هزار و 500 تن چوب طی امسال در شهرستان دهلران برداشت شده است.

وی اضافه نمود: ارزش ریالی این مقدار زراعت چوب بالغ بر 40 میلیارد ریال است که برنامه توسعه آن نیز در دستور کار واقع شده است.

رییس منابع طبیعی دهلران زراعت چوب را یکی از برنامه های سازمان جنگل ها و مراتع کشور بیان کرد و یادآور شد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان با نرخ 13 درصد از جمله برنامه های دولت در راستای توسعه زراعت چوب در شهرستان هاست.

پارسه تاکید نمود: کشاورزانی که حاشیه مزارع خود را به طرح زراعت چوب اختصاص دهند، بعد از تشکیل پرونده به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات به ازای هر هکتار 78 میلیون ریال تسهیلات معرفی می شوند.

وی از توزیع سه میلیون اصله نهال اوکالیپتوس بین کشاورزان دهلرانی اطلاع داد و اضافه نمود: این میزان نهال به صورت رایگان در سطح سه هزار هکتار از اراضی شهرستان کشت می گردد تا در برای خوراک کارخانجات صنایع چوب و صنایع وابسته در کشور مصرف گردد.

رییس منابع طبیعی دهلران گفت: یکی از مناطقی که باید کشاورزان در بحث زراعت چوب مشارکت نمایند، بخش دشت عباس است چرا که با بالا آمدن آب های زیرزمینی در این بخش مستعد کاشت و اجرای طرح زراعت چوب بوده که خوشبختانه کشاورزان از اجرای این طرح استقبال نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1438

به "خبرنگاران کشاورزان دهلرانی از زراعت چوب 40 میلیارد ریال درآمد کسب کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کشاورزان دهلرانی از زراعت چوب 40 میلیارد ریال درآمد کسب کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید