خبرنگاران هوای چهار شهر کرمانشاه در شرایط ناسالم واقع شده است

به گزارش مجله سرگرمی، قصرشیرین - خبرنگاران - معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت: هوای سه شهرستان قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در غرب و شهرستان کنگاور در شرق استان اکنون برای گروه های حساس در شرایط ناسالم واقع شده است.

خبرنگاران هوای چهار شهر کرمانشاه در شرایط ناسالم واقع شده است

آذر ولی زاده روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار اضافه نمود: شاخص کیفی هوا بر اساس استخراج داده ها از ایستگاه سنجش کیفی هوا در شهرستان قصرشیرین در 24 ساعت گذشته 117 میکروگرم بر مترمکعب بود که بیانگر شرایط ناسالم برای گروه های حساس است.

وی گفت: همچنین این شرایط در شهرستان های سرپل ذهاب و گیلانغرب هم حاکم است.

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: همچنین شاخص کیفی هوا در 24ساعت گذشته در شهرستان کنگاور 102 میکروگرم بر متر مکعب ثبت شده که نشان دهنده شرایط ناسالم هوا برای گروه های حساس است.

ولی زاده ادامه داد: از ابتدای فروردین جاری تا به امروز این هفتمین روز ورود ریزگردها به استان و آلودگی هوای شهرهای مرزی است که بیشترین درگیری با غبار برای قصرشیرین است.

او یادآور شد: این شرایط برای بیماران قلبی، ریوی، بچه ها و مادران باردار مناسب نیست و باید از منزل خارج نشوند.

ولی زاده شاخص استاندارد هوای سالم را بین 50 تا 100 میکروگرم بر مترمکعب خاطرنشان کرد.

به گزارش خبرنگاران، استان کرمانشاه در چند سال گذشته با معضل ریزگردها و آلودگی هوا درگیر بوده و این شرایط به ویژه مردم شهرستان های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب را کلافه نموده است.

این پدیده نه تنها عوارض جسمی زیادی به مردم استان تحمیل نموده که حتی با بستن منافذ برگ های درختان بلوط، به شدت به جنگل های زاگرس هم آسیب زده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار نفر جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر بعضی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1590

به "خبرنگاران هوای چهار شهر کرمانشاه در شرایط ناسالم واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هوای چهار شهر کرمانشاه در شرایط ناسالم واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید