خبرنگاران معاون سازمان توسعه تجارت: بوشهر در امر صادرات پیشرو است

به گزارش مجله سرگرمی، بوشهر - خبرنگاران - معاون توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت گفت: استان بوشهر در امر صادرات پیشرو و بندر دیر پیشانی این توسعه است.

خبرنگاران معاون سازمان توسعه تجارت: بوشهر در امر صادرات پیشرو است

مجتبی موسویان ریزی روز سه شنبه در نشست با مسوولان و فعالان اقتصادی شهرستان دیر استان بوشهر با تاکید بر جایگاه ویژه بوشهر در بخش صادرات، اضافه نمود: با وجود محصولات مهم گوجه فرنگی، ماهی، میگو و خرما این استان زمینه و فرصت اشتغال زیادی دارد.

وی ادامه داد: بندر دیر با وجود ظرفیت و زیرساخت های خوب صادراتی می تواند به تمام کشور سرویس دهد و باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز گفت: بندر دیر به دلیل نزدیک بودن به کشور قطر و داشتن زیرساخت های لازم فرصت خوبی برای صادرات محصولات مختلف از استان بوشهر است.

ابوالقاسم محمدزاده اضافه نمود: کالاهای صادراتی سراسر کشور از بندر دیر ترانزیت می شود و قطری ها نیز علاقه زیادی به کالاهای ایرانی دارند.

وی گفت: در سال 95 میزان رقم صادراتی از این بندر 200 هزار دلار بوده و این رقم در سال 98 به 85 میلیون دلار رسیده است.

یکی از بازرگانان فعال در امر صادرات بندر دیر گفت: تمام نگاه روابط قطر به سمت استان بوشهر بویژه بندر دیر است.

اسماعیل مومنی اضافه نمود: در زمان حاضر زیرساخت لازم صادراتی در این بندر فراهم است و با کمک سرمایه گذاران و تاجران اشتغال پایدار ایجاد شده است.

وی گفت: زمان، هزینه و استمرار کار برای بازرگانان دیری و قطری بسیار حائز اهمیت است و مسئولان باید در این زمینه حمایت بیشتری کنند.

فرماندار دیر نیز گفت: به دلیل مسافت کم و زیرساخت های فراهم شده، صادرات به قطر بهترین گزینه برای تجار و بازرگانان این بندر است.

کریم علی حسنی اضافه نمود:بر اساس شاخصه های موجود باید به زیر ساخت های لازم برای تکمیل زنجیره صادراتی در شهرستان کمک شود.

وی متانول ، گوجه فرنگی، معادن، صید و صیادی و آبزی پروری را از جمله ظرفیت های بندر دیر خاطرنشان کرد که با تقویت این ظرفیت ها باید سرمایه گذار را به کار و فعالیت در این بندر راغب کرد.

فرماندار دیر خاطرنشان کرد: در زمان حاضر بهترین مقصد صادراتی تره بار و میوه به کشور قطر است که به وسیله کانتینرهای یخچالی از بندر دیر صادر می شود.

بندر دیر(dayyer) در فاصله 180 کیلومتری جنوب استان بوشهر واقع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1437

به "خبرنگاران معاون سازمان توسعه تجارت: بوشهر در امر صادرات پیشرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون سازمان توسعه تجارت: بوشهر در امر صادرات پیشرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید