خبرنگاران شرکت های استانی سهام عدالت در پنج استان باقی مانده راه اندازی شوند

به گزارش مجله سرگرمی، قزوین - خبرنگاران - مشاور اجرایی سهام عدالت کشور گفت: شرکت های استانی سهام عدالت در استان های تهران،قزوین، سمنان، البرز و هرمزگان راه اندازی نشده است و باید تا سرانجام سال شاهد تاسیس این شرکت ها در این استان ها باشیم.

خبرنگاران شرکت های استانی سهام عدالت در پنج استان باقی مانده راه اندازی شوند

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا پوررضایی روز سه شنبه در جلسه هماهنگی راه اندازی شرکت استانی سهام عدالت استان قزوین، افزود: برای راه اندازی شرکت های استانی سهام عدالت باید مراحل اولیه آن از قبیل ثبت شرکت، پذیرش در بورس، بازگشایی نماد، برگزاری مجمع و اصلاح اساسنامه صورت گیرد.

وی گفت: فرایند تاسیس شرکت استانی سهام عدالت برای کسانی است که در مدیریت سهام عدالت خود، روش غیرمستقیم مدیریت را انتخاب نموده اند.

این مسوول گفت: هم اینک کار ثبت شرکت استانی سهام عدالت در 25 استان اجرا شده و نماد آنها در بورس بازگشایی شده است و 16 استان نیز مجمع خود را برگزار نموده اند.

وی گفت: موضوع مدیریت مستقیم یا غیرمستقیم سهام عدالت و واگذاری آن به خود مردم اتفاق مبارک و میمونی است و موضوع جدیدی نیست و دستگاه های اجرایی از اردیبهشت و خردادماه امسال کار خود را در این زمینه آغاز نموده اند.

این مسوول افزود: هر استانی می تواند پنج نفر را به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب کند که می توانند از اعضای هیات علمی دانشگاه ها و بازنشستگان باشند.

وی در مورد اطلاع رسانی برای سجامی شدن مردم، افزود: این موضوع هم از قبل مطرح بوده است و اگر کسی در سامانه سجام عضو گردد می تواند از خدمات سامانه برخوردار گردد.

پوررضایی با بیان اینکه سهام عدالت به دوگروه عمده تقسیم می گردد، افزود: گروه اول شامل سهام یک میلیون تومانی است که سهام داران آن جامعه تحت پوشش دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد و بازنشستگان هستند و سهام آنها حدود 21 میلیون تومان ارزش دارد.

این مسوول افزود: گروه دوم، سهام 532 هزار تومانی است که عموم سهام داران آن روش غیر مستقیم مدیریت را انتخاب نموده اند و سهام آنها 10 یا 11 میلیون تومان ارزش دارد.

پوررضایی ادامه داد: با راه اندازی شرکت استانی سهام عدالت، سهام کسانی که در شرکت سرمایه گذاری استانی عضو می شوند به 120 هزار سهم 100 تومانی استان تبدیل می گردد.

236 هزار نفر در استان قزوین به عضویت سامانه سجام درآمده اند

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی استان قزوین نیز در این نشست گفت: برای اطلاع رسانی در مورد سهام عدالت تا به امروز 25 مصاحبه در صدا و سیما، 10 مصاحبه و گزارش در روزنامه ها، سه ملاقات با فرمانداران، ملاقات با روسای شعبات پست بانک، ارسال پیامک و مکاتبه با ادارات و سازمان ها اجرا شده است.

فرزین بهنامی فر افزود: تا به امروز از حدود 489 هزار جمعیت مشمول در استان شامل بازنشستگان دستگاه ها، مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و... 236 هزار نفر سجامی شده اند بنابراین ثبت نام در سجام موضوع جدیدی نیست که از امروز فرایند آن آغاز شده باشد.

وی گفت: پیشرفت استان در این زمینه قابل ملاحظه است و تا به امروز 49 نفر برای عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت کاندیدا شده اند و صلاحیت عمومی و اختصاصی آنها در حال آنالیز است.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1529

به "خبرنگاران شرکت های استانی سهام عدالت در پنج استان باقی مانده راه اندازی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شرکت های استانی سهام عدالت در پنج استان باقی مانده راه اندازی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید