خبرنگاران روسیه: بخش اطلاعاتی آمریکا و انگلیس از کلاه سفیدها علیه سوریه حمایت می کنند

به گزارش مجله سرگرمی، مسکو- خبرنگاران- رئیس سازمان اطلاعات خارجی روسیه (اس.و.ار) اظهار داشت، سازمان های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس از گروه کلاه سفیدها برای استفاده در جنگ اطلاعاتی علیه مردم سوریه حمایت می کنند.

خبرنگاران روسیه: بخش اطلاعاتی آمریکا و انگلیس از کلاه سفیدها علیه سوریه حمایت می کنند

به گزارش شبکه تلویزیونی زویوزدا متعلق به وزارت دفاع روسیه، سرگئی نارشکین روز چهارشنبه در مراسم گشایش نمایشگاه عکس با عنوان کلاه سفیدها، همدستان تروریست ها و منابع اطلاعات نادرست در مسکو گفت: سازمان کلاه سفیدها ازسوی سازمان های اطلاعاتی غربی حمایت مالی می شود و به جنگ اطلاعاتی علیه مردم سوریه می پردازد.

نارشکین یادآوری کرد که یکی از موارد جعل واقعیت ها توسط گروه کلاه سفیدها، صحنه سازی در مورد بکارگیری سلاح شیمیایی در شهر دوما در سوریه بود که واقعیت نداشت.

گفتنی است گروه کلاه سفیدها روز هفتم ماه اوریل سال 2018 صحنه های ساختگی از شماری از غیرنظامیان سوری را که به ادعای آنها در جریان حمله شیمیایی مصدوم شده بودند تولید و در جهان منتشر کردند.

غرب در آن زمان با استناد به این فیلم ارتش سوریه را به حمله هوایی به مناطقی در این کشور با استفاده از سلاح شیمیایی متهم کرد.

با این وجود نظامیان روس و نیز کارشناسانی که از منطقه دوما در سوریه بازدید کردند هیچ گونه اثر و نشانه ای از حمله شیمیایی نیافتند و ساکنان محلی نیز ادعای استفاده از مهمات شیمیایی در این شهر و مصدوم شدن شماری از مردم در این حادثه را انکار کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 850

به "خبرنگاران روسیه: بخش اطلاعاتی آمریکا و انگلیس از کلاه سفیدها علیه سوریه حمایت می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه: بخش اطلاعاتی آمریکا و انگلیس از کلاه سفیدها علیه سوریه حمایت می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید