خبرنگاران حریرچی: قرنطینه، موثرترین راه قطع زنجیره ویروس کرونا است

به گزارش مجله سرگرمی، قزوین - خبرنگاران - معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قرنطینه افراد مبتلا به بیماری کووید . 19 کم هزینه ترین و موثرترین راه قطع زنجیره ویروس کرونا و مقابله با آن است.

خبرنگاران حریرچی: قرنطینه، موثرترین راه قطع زنجیره ویروس کرونا است

به گزارش خبرنگاران، ایرج حریرچی عصر دوشنبه در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا استان قزوین توضیح داد: راه مقابله با این ویروس عدم ابتلا به آن بوده و انجام این مساله با قطع زنجیره انتقال امکان پذیر خواهد بود و با رعایت دستور العمل های بهداشتی و پرهیز از شرکت در تجمعات می توانیم بخش مهمی از زنجیره این بیماری را از بین ببریم.

وی، راه اصلی انتقال ویروس کرونا را از راه تنفس و تماس چهره به چهره برشمرد و افزود: قریب به اتفاق داروهای مصرف شده در سراسر دنیا که برای مقابله با این بیماری به کار گرفته شده و گران نیز هستند، به غیر از استفاده از اکسیژن و کروتون، تاثیر چندانی برای مبتلایان به این بیماری نداشته است.

معاون کل وزیر بهداشت یادآور شد: به گزارش سازمان دنیای، در بین اتفاقاتی که طی 100 سال گذشته برای مردم دنیا از جمله وقوع 2 جنگ دنیای، پیش آمده، بیماری کووید 19 بزرگترین آنها بوده تا جایی که رییس جمهوری آمریکا گفته که تعداد کشته های ناشی از شیوع این ویروس از جنگ های دنیای، جنگ ویتنام و انهدام برج های دوقلو در آن کشور بیشتر بوده است.

به گفته وی، باید برای مقابله با این ویروس طرح های جامع و مدونی در سطح بین المللی، کشوری ، استانی و حتی شهرستانی وضع کرد و هیچ اقدام انفرادی، حتی در حوزه واکسیناسیون نباید صورت پذیرد.

حریرچی گفت: براساس آمار بهداشت دنیای، بیش از 80 درصد مسایل مربوط به سلامت در حوزه خارج از آن می گیرد و در این رابطه کشورهایی نظیر نیوزلند که پیروز به مقابله با این ویروس شده اند تمامی راه حلشان از جمله اعمال محدودیت ها، خارج از حوزه بهداشت و درمان بوده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: باید به این موضوع نیز توجه داشت که اگر بیماری در بخش آی سی یو وارد شد و احتیاج به لوله تنفسی پیدا کرد، احتمال نجات وی کمتر از 2 درصد است.

دریافت تست کرونا باید در دستور کار جدی قرار گیرد

حریرچی با بیان اینکه دریافت تست کرونا باید در دستور کار جدی قرار گیرد، گفت: با توجه به موج چهار فراگیری این ویروس و شناسایی افراد مبتلا به آن جهت قرنطینه کردن و جلوگیری از ارتباط با سایر افراد، انجام تست فراگیر باید به طور جدی پیگیری گردد.

وی به قرنطینه شدن مبتلایان به این بیماری نیز تاکید نمود و گفت: براساس آمار، علت 42 هزار و 598 نفری که تست مثبت آنها ثبت شده، تخلف از مرحله قرنطینه داشته اند.

معاون کل وزیر بهداشت با بیان اینکه هر واکسنی که به تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برسد، قابل استفاده خواهد بود، تاکید نمود: افراد نباید به سخنان بی اساس و پایه ای که در این رابطه صورت می گیرد توجه داشته باشند.

وی سرعت در تزریق واکسن را بسیار مهم دانست و توضیح داد: در مورد تزریق واکسن کرونا باید گفت که از هر 100 نفر، 16 نفر دچار اختلالات انعقادی می شوند.

وی قزوین را یکی از استان هایی دانست که آمار مبتلایان به این ویروس در آن بالاتر از متوسط کشوری بوده و افزود: خوشبختانه با تصمیمات اخذ شده و اقدامات موثری که در حوزه محدودیت های ترددی از سوی ستاد مقابله با کرونا استان اعمال شده پیروزیت های مناسبی را کسب نموده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1614

به "خبرنگاران حریرچی: قرنطینه، موثرترین راه قطع زنجیره ویروس کرونا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حریرچی: قرنطینه، موثرترین راه قطع زنجیره ویروس کرونا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید