خبرنگاران جهانپور: فاز دوم واکسیناسیون کادر درمان علیه کووید 19 آغاز شد

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آغاز فاز دوم واکسیناسیون کادر درمان علیه کووید 19 در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی کشور به دستور وزیر بهداشت خبر داد.

خبرنگاران جهانپور: فاز دوم واکسیناسیون کادر درمان علیه کووید 19 آغاز شد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرنگاران، کیانوش جهانپور یکشنبه شب در حساب توییتر خود نوشت: پس از ارزیابی مطلوب فاز اول، به دستور وزیر بهداشت، فاز دوم واکسیناسیون کادر درمان و مدافعان سلامت، علیه کووید 19 این بار با واکسیناسیون 100 هزار نفر در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی سراسر کشور کلید خورد.

به گزارش خبرنگاران، واکسیناسیون کرونا در کشور از روز 21 بهمن 1399 با تزریق واکسن به کادر بهداشت و درمان بخش های مراقبت ویژه بیمارستان ها و به وسیله واکسن کرونای روسی اسپوتنیک وی آغاز شده است.

تا به امروز دو محموله واکسن کرونای روسی وارد کشور شده و به گفته وزیر بهداشت در هفته های آینده، 250 هزار دوز واکسن سینوفارم چینی وارد خواهد شد.

واردات 4.2 میلیون دوز واکسن آسترازنکا از سبد کوواکس نیز در دستور کار است.

بر اساس پیش بینی های معاونت بهداشت وزارت بهداشت، یک میلیون و 300 هزار نفر از گروه های آسیب پذیر شامل کادر بهداشت و درمان و سالمندان تا پیش از نوروز 1400 در کشور واکسینه خواهند شد.

واکسیناسیون کرونا در کشور بر اساس سند ملی واکسیناسیون کووید 19 مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا و بر اساس اولویت های اعلام شده در این سند ملی انجام می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1521

به "خبرنگاران جهانپور: فاز دوم واکسیناسیون کادر درمان علیه کووید 19 آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جهانپور: فاز دوم واکسیناسیون کادر درمان علیه کووید 19 آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید