خبرنگاران تسهیلات مورد احتیاج 31 تعاونی لرستان تصویب شد

به گزارش مجله سرگرمی، خرم آباد - خبرنگاران - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: 31 طرح تعاونی فعال استان دچار مشکلاتی شده اند که به منظور برطرف این معضل، پرداخت تسهیلات مورد احتیاج آنها مصوب و تامین شده است.

خبرنگاران تسهیلات مورد احتیاج 31 تعاونی لرستان تصویب شد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

علی آشتاب روز دوشنبه در حاشیه جلسه کمیته فنی کارگروه اشتغال استان اضافه نمود: آنالیز واحدهای مشکل دار و رفع طرح های اشتغال روستایی به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار گردید و مبلغ 74 میلیارد تومان تسهیلات بانکی در این خصوص مصوب شد.

وی با اشاره به پیگیری روزانه مسائل تعاونی ها و حضور نمایندگان بانک ها در جلسات ویدئو کنفرانس گفت: طی 2 روز گذشته مسائل و مسائل 31 طرح معرفی شده به بانک توسعه تعاون با مبلغ 74 میلیارد تومان و اشتغال فعال 442 نفر آنالیز و مصوب شد بانک توسعه تعاون در سریع ترین بازه زمانی نسبت به عقد قرارداد و پرداخت این تسهیلات اقدام نماید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین گفت: با توجه به شعار سال مبنی بر جهش فراوری، علاوه بر ایجاد 90 تعاونی 30 واحد راکد نیز احیا می گردد.

آشتاب با بیان اینکه جمع بندی نهایی در مورد این واحدها و شرایط آنان به زودی اعلام خواهد شد ادامه داد: برنامه ریزی سالجاری برای تشکیل 90 تعاونی جدید است که باید با توجه به منابع بانکی و همکاری دستگاه های مرتبط تصویب نهایی گردد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: سال گذشته 94 طرح تعاونی در زمینه های مختلف با 117 فرصت شغلی و یک هزار و 177 نفر عضو در استان تشکیل و در این مدت 23 هزار نفر ساعت دوره های آموزشی مهارتی برای تعاونگران استان برگزار گردیده است.

آشتاب گفت: این تعداد تعاونی، سرمایه بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان دارند و بیشترین آنها در خرم آباد، بروجرد و الیگودرز و با موضوع حوزه های کشاورزی و صنعت ثبت شده است.

وی ادامه داد: تعاونی ها به ویژه واحدهای فراوریی وخدماتی با استفاده ازتجمیع سرمایه های اندک، حمایت و تسهیلات دولتی، فرآیند فراوری و توسعه اقتصاد را شتاب می دهند و تاحدودی مشکل اشتغال را رفع می نمایند.

تعاونی های فعال لرستان 2 هزار و 836 واحد و از این تعداد 478 تعاونی مربوط به بانوان است، حدود 28 هزار نفر در تعاونی های استان مشغول به کار هستند و مشخصات 125 هزار کارگر بیمه شده استان نیز ثبت شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 952

به "خبرنگاران تسهیلات مورد احتیاج 31 تعاونی لرستان تصویب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تسهیلات مورد احتیاج 31 تعاونی لرستان تصویب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید