جزئیات طرح مجلس برای واگذاری سهام عدالت به مشمولان جدید

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا پورابراهیمی داورانی درباره سامان دهی سهام عدالت گفت: در این طرح جاماندگان سهام عدالت در چند گروه تقسیم می شوند؛ گروه نخست افرادی هستند که در سال 84 جزو مشمولان دریافت سهام عدالت بودند، اما به دلایل مختلف از لیست نهایی سازمان خصوصی سازی حذف شدند، که تعداد آن ها حدود یک میلیون و هشتصد هزار نفر تا دو میلیون نفر است.

جزئیات طرح مجلس برای واگذاری سهام عدالت به مشمولان جدید

رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: مشاغل تعریف نشده که اطلاعات جامعی از آن ها وجود ندارد، مانند کارگران ساختمانی، دست فروشان و. نیز جزو گروه مذکور هستند.

وی اظهار کرد: دومین گروهی که در طرح سامان دهی سهام عدالت معین تکلیف می شوند، افرد کمتر از 14 سال هستند، از سال 85 تا به امروز بسیاری از خانواده هایی که سهام عدالت دریافت کردند، صاحب فرزند جدید شدند که این فرزند از سهام عدالت محروم است.

نماینده مردم در مجلس اضافه نمود: سومین گروهی که در طرح ساماندهی سهام عدالت، صاحب این سهام می شوند، افرادی هستند که طی سال های گذشته به دلیل بروز مسائل اقتصادی، توان اقتصادی آن ها کاهش یافته و در حال حاضر جزو دهک های کم درآمد محسوب می شوند.

پورابراهیمی ادامه داد: برای اجرایی کردن طرح ساماندهی سهام عدالت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید اطلاعات دقیقی از افراد مشمول در اختیار قرار دهد، در واقع باید بانک اطلاعاتی مورد احتیاج را تهیه کند.

به گزارش خانه ملت، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی درباره میزان واگذاری سهام عدالت به جاماندگان در طرح سامان دهی سهام عدالت توضیح داد: میزان واگذاری های جدید باید براساس فرمول خاصی صورت گیرد، زیرا این افراد همانند سایر صاحبان سهام عدالت که از سال 86 مشمول سود سهام شدند، از آن برخوردار نیستند، بنابراین میزان سهام عدالت آن ها متفاوت خواهد بود.

منبع: جوان آنلاین

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1058

به "جزئیات طرح مجلس برای واگذاری سهام عدالت به مشمولان جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات طرح مجلس برای واگذاری سهام عدالت به مشمولان جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید