تلاش کمیته استعدادیابی برای ساماندهی افراد در بالاترین سطح استاندارد

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال گفت: تمام هم و غم کمیته جوانان و استعدادیابی این فدراسیون، ساماندهی افراد در حوزه های مختلف در بالاترین سطح استاندارد است.

تلاش کمیته استعدادیابی برای ساماندهی افراد در بالاترین سطح استاندارد

به گزارش خبرنگار ، اکبر محمدی، رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال در آیین ارزیابی استعدادیابان رده های سنی فوتبال استان کرمان که با حضور سرمربیان و استعدادیابان تیم های ملی پایه در سالن همایش های کاخ انجام شد، از میزبانی و استقبال گرم هیئت فوتبال استان کرمان قدردانی کرد و با اعلام اینکه 11 ماه و 19 روزست عهده دار این وظیفه سنگین هستم، گفت: کمیته جوانان مسئولیت سازماندهی و برنامه ریزی تمام تیم های ملی پایه را دارد و در واقع پیشنهاد انتخاب کادر تیم های ملی تا سازماندهی اردو های آماده سازی آنها، اعزامشان به تورنمنت ها، شرکتشان در مسابقات مختلف، استعدادیابی و البته توسعه فوتبال پایه کشور در اختیار این کمیته است.

او با اعلام اینکه بر اساس جلساتی که درکارگروه استعدادیابی مان داشتیم، به یک چارچوب و قالبی رسیدیم، بیان داشت: تمام هم و غم کمیته جوانان، ساماندهی افراد در حوزه های مختلف در بالاترین سطح استاندارد است که بر این اساس، این کار ابتدا از انتخاب افراد شروع می شود و بعد تنظیم عملکردشان صورت می گیرد.

محمدی افزود: کرمان دومین جایی است که این تیم استعدادیابی فدراسیون در آنجا حاضر می شود و در حقیقت این کار در خراسان رضوی، شهر مشهد استارت خورد.

او شرح داد: براساس نظرسنجی و نیازسنجی که اتفاق افتاده، 9 منطقه کشور را تبدیل به 32 پایگاه کردیم و هر استانی در واقع یک پایگاه برای استعدادیابی است.

محمدی بیان داشت: در این سطح بر اساس قرارداد هایی که در این جلسه صورت می گیرد، کار انجام می شود و در حقیقت ملاک انتخاب جلسه ایست که اینجاست و ان شاءالله طبق گفتمانی که صورت خواهد پذیرفت، بر اساس آیتم هایی بازیکنان را انتخاب خواهیم کرد.

رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال گفت: سپس وارد 17 منطقه می شویم، در این سطح در کنار مقداری تمرین و آموزش، ما بهترین ها را انتخاب می کنیم و در ادامه مربیان ملی از بین شما ها انتخاب می شوند و کار را در این سطح پیش خواهند برد.

محمدی افزود: در نهایت سه مرکز شمال، جنوب و مرکز کشور را خواهیم داشت، آنجا محل حضور بهترین بهترین هاست که از بین اینها، سه تیم ملی تشکیل خواهیم داد.

او با اشاره به اینکه از این بین، یک تیم ملی وارد مرکز ملی فوتبال خواهد شد، شرح داد: ما همیشه سعی می کنیم علاوه بر حفظ کردن تیم ملی، آن سه مرکز را هم حفظ کنیم.

محمدی بیان داشت: برای اینکه به این نقطه برسیم، هم نیاز به یک پشتوانه علمی داریم و هم فنی تا بر اساس مطالعات تطبیقی صورت پذیرفته، و البته ملاحضات و محدودیت هایی (بحث اقلیم های پهناور، شرایط آب و هوایی، کمبود امکانات و زیرساخت ها، تنوع فرهنگ ها، کمبود منابع مالی و ...) که در فوتبال کشور وجود دارد، به این سیستم هرمی برسیم.

رئیس کمیته جوانان و استعدادیابی فدراسیون فوتبال گفت: این ساختار فقط در بخش استعدادیابیست که بر اساس نیاز کشور طراحی شده و بخش آکادمی و مدارس فوتبال هم برنامه مفصلی داریم که بعدا بیان می شود.

محمدی افزود: هدف این است، به تدریج تا انتها سال تمام استان ها را ببینم و با ارزیابی های صورت گرفته ضمن انتخاب استعدادیاب های برتر، مربیانی که شایستگی این را دارند که در کنار تیم های ملی باشند، نیز شناسایی شوند.

او ابراز امیدواری کرد: از داخل همین جلسات، از بین نفراتی که استعداد و این پتانسیل را دارند، که در کنار تیم های ملی باشند، بتوانند یک ظرفیت سازی کنند تا این مربیان بعد ها به استان خود برگردند و باعث پیشرفت استان شوند.

ب

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 806

به "تلاش کمیته استعدادیابی برای ساماندهی افراد در بالاترین سطح استاندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش کمیته استعدادیابی برای ساماندهی افراد در بالاترین سطح استاندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید