ترامپ مخالف نخست وزیری کوربین است

به گزارش مجله سرگرمی، ترامپ در اظهاراتی مداخله جویانه انتقاد شدیدی به توافق برگزیت جدید لندن با اتحادیه اروپا وارد نموده و با نخست وزیری جرمی کوربین مخالفت کرد.

ترامپ مخالف نخست وزیری کوربین است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در تبادل نظر با رادیو ال بی سی انگلیس بار دیگر اظهارات مداخله جویانه ای را درباره مسائل داخلی این کشور از جمله روند برگزیت کرد.

وی در این مصاحبه انتقاد شدیدی به توافق برگزیت جانسون با اتحادیه اروپا وارد نموده و آن را مانعی برای تجارت بین لندن و واشنگتن ارزیابی نموده و گفت: آمریکایی ها نمی توانند تحت این شرایط هیچ توافق تجاری را با انگلیس منعقد نمایند.

ترامپ از جانسون و نایجل فاراق، رئیس حزب برگزیت در این کشور یک همکاری در انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور را درخواست کرد. وی تاکید نمود که این دو باید در کنار هم باشند چرا که آن ها همراه هم می توانند در این انتخابات نتیجه خوبی را به دست آورند.

جانسون احترام زیادی برای فاراژ و حزب تازه تاسیس او قائل است.

ترامپ در این مصاحبه همچنین به جرمی کوربین، رئیس حزب کارگر هم انتقاد وارد نموده و کوربین را به عنوان نخست وزیر آینده انگلیس گزینه بدی دانست که این کشور را به مسیرهای بدی می کشاند.

کوربین هم بلافاصله بعد از انتشار این مصاحبه در پیامی توئیتری ترامپ را به دخالت در مبارزات انتخاباتی انگلیس متهم نموده و گفت: ترامپ سعی می نماید در انتخابات انگلیس دخالت کند تا به این ترتیب دوستش جانسون در این انتخابات پیروز گردد.

ترامپ تا به حال به دفعات در امور داخلی انگلیس و روند برگزیت دخالت نموده و از بوریس جانسون حمایت نموده است.

ترامپ در ماه سپتامبر گفت که آمریکا و انگلیس روی یک توافق تجاری عالی برای دوران بعد از برگزیت کار می نمایند.

وی در ماه آگوست هم جانسون را فردی خارق العاده و مردی درست برای اجرای برگزیت ارزیابی کرد.

البته دولت انگلیس انتقاد ترامپ به توافق برگزیت جدید را رد نموده و یک سخنگوی دولت در این باره گفته است که با این توافق انگلیس می تواند مبادلات تجارت آزاد با همه کشورهای دنیا منعقد کند.

ترامپ با جالب خواندن رقابت افراد مختلف در حزب محافظه کار انگلیس برای تصدی این پست و با این ادعا که همه رقبا را می شناسد و در این زمینه سخت مطالعه نموده است، گفت: فکر می کنم که کار بوریس (جانسون) بسیار خوب باشد. او (در این سمت) بسیار عالی خواهد بود.

قانونگذاران انگلیسی این هفته در پی تسلیم شدن بوریس جانسون نخست وزیر این کشور و درخواست رسمی از اتحادیه اروپا برای تعویق برگزیت، پس از روندی طولانی با پیشنهاد انتخابات زودهنگام وی موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 539

به "ترامپ مخالف نخست وزیری کوربین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ مخالف نخست وزیری کوربین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید