تحریم های ضدایرانی ترامپ به ابزار چانه زنی بایدن تبدیل می گردد!

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، رویترز در گزارشی مدعی شد که جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، می تواند از تحریم هایی که دولت ترامپ برای سخت کردن جهت بازگشت به برجام وضع نموده، به عنوان ابزار چانه زنی در مذاکره با ایران، استفاده کند.

تحریم های ضدایرانی ترامپ به ابزار چانه زنی بایدن تبدیل می گردد!

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

این خبرگزاری با اشاره به تحریم هایی که روز دوشنبه، ذیل عنوان مبارزه با تروریسم علیه وزارت نفت ایران، اعمال شد؛ نوشت: مسلم است که اقدام اخیر با هدف سخت کردن برطرف تحریم ها برای دولت آینده واشنگتن، اجرا شده است. حال آنکه اگرچه بایدن می تواند به لحاظ حقوقی و با استناد به یک حکم اجرایی، آنها را برطرف کند؛ اما این کار برایش هزینه داشته و برای مخالفین او در کنگره، نقش اسلحه را ایفا می نماید.

همزمان این رسانه مدعی شد: اما بایدن می تواند (پای میز مذاکره با ایران)، ترامپ را از بابت این سختی ها مقصر جلوه داده و با پیشنهاد برطرف محدودیت ها، حسن نیت خود را ثابت کند!

به گزارش خبرنگاران، ادعای رویترز در حالی مطرح می گردد که ایران میان نامزد دموکرات و جمهوریخواه انتخابات 2020 آمریکا، هیچ تفاوتی نمی بیند. مشاوران بایدن مدعی شده اند، که او در باب موضوعاتی فراتر از برجام با متحدان اروپایی خود صحبت خواهد نمود که این شامل برنامه موشکی و اقدامات منطقه ای ایران نیز می گردد.

به عبارت دیگر، بایدن هرگز با صراحت از بازگشت به برجام در شکل فعلی آن سخن نگفته و حتی مشاورانش مدعی هستند که چارچوب زمانی توافق هسته ای به هم ریخته و ضروری است درباره آن مذاکراتی انجام گردد.

درحالیکه ترامپ خواهان حصول توافقی بهتر است، بایدن هم از توافق تکمیلی یا فرابرجام سخن می گوید که در اصل ماجرا، یعنی کوشش برای تحمیل خواسته ای غیرمعقول به ایران از راه فشار، تغییری ایجاد نمی نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1294

به "تحریم های ضدایرانی ترامپ به ابزار چانه زنی بایدن تبدیل می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های ضدایرانی ترامپ به ابزار چانه زنی بایدن تبدیل می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید