بایدن به دنبال کاهش فشار تحریم های ایران بدون لغو آنها است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، وبگاه شبکه تلویزیونی بلومبرگ امروز شنبه در گزارشی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام منابع مطلع، جو بایدن رییس جمهور آمریکا به دنبال کم کردن فشار تحریم های ایران بدون لغو آنها است.

بایدن به دنبال کاهش فشار تحریم های ایران بدون لغو آنها است

بر اساس این گزارش، دولت جدید در آمریکا در حال آنالیز راهی برای کم کردن فشار مالی بر ایران بدون لغو تحریم های مالی از جمله تحریم های نفتی علیه تهران است.

بلومبرگ به نقل از 4 منبع مطلع، یکی از گزینه های دولت آمریکا در این خصوص را حمایت از اعطای وام صندوق بین المللی به ایران برای یاری به پیامدهای مالی شیوع ویروس کرونا در این کشور دانست.

به گفته این منابع مطلع، گزینه دیگری که دولت بایدن در حال آنالیز آن است، کاهش تحریم هایی است که مانع رسیدن یاری های بین المللی به ایران در زمینه کرونا می گردد؛ اتخاذ چنین راهکارهایی می تواند با دلایل انسان محبت آمیز نیز توجیه گردد.

بلومبرگ در این گزارش می افزاید: همچنین گزینه دیگر، احتمال امضای یک دستور اجرایی از سوی بایدن برای لغو تصمیم دونالد ترامپ در زمینه خروج از برجام است؛ اما صدور معافیت از تحریم ها برای فروش نفت ایران در بازارهای بین المللی هنوز به طور جدی از سوی دولت آمریکا آنالیز نمی گردد.

گزارش این رسانه در حالی مطرح می گردد که سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری دیروز آدینه خود در پاسخ به سوالی پیرامون زمان بازگشت آمریکا به برجام مدعی شد که توپ در زمین ایران است!

جن ساکی در پاسخ به پرسش خبرنگاری پیرامون اینکه رئیس جمهور آمریکا چه زمانی مذاکرات درباره توافق با ایران را شروع خواهد نمود، گفت: این موضوع به ایران بستگی دارد. اگر ایران به پایبندی کامل به تعهداتش در برجام بازگردد، آمریکا نیز اقدام مشابهی را انجام خواهد داد و از این موضوع به عنوان مبنایی برای دستیابی به توافق طولانی تر و قوی تر که سایر موضوعات محل نگرانی را هم دربرگیرد، استفاده خواهد نمود.

مواضع خصمانه دولت آمریکا علیه تهران

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا 8 ماه مارس سال 2018 میلادی (18 اردیبهشت سال 1397) به بهانه های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته ای کشورهای 1+5 با ایران خارج شد.

واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم های خود علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

واکنش ایران به انفعال اروپا و نقض عهدِ آمریکا

لازم به ذکر است که یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت، ایران نیز بر اساس ماده های 26 و 36 مصرح در این توافق بین المللی به دلیل انفعال اروپا و نقض عهدِ آمریکا؛ بعضی از تعهدات برجامی خود را کاهش داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1491

به "بایدن به دنبال کاهش فشار تحریم های ایران بدون لغو آنها است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن به دنبال کاهش فشار تحریم های ایران بدون لغو آنها است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید