اکبرنژاد: کشتی گیر بیشتر از دو بار به اوج برسد، عمر قهرمانی اش کوتاه می گردد، جهت فوتبال باید در خصوص کشتی هم طی گردد

به گزارش مجله سرگرمی، سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد امید گفت: کشتی گیر در یک سال نمی تواند همواره آماده باشد و اگر اینگونه باشد، عمر کشتی اش کم می گردد.

اکبرنژاد: کشتی گیر بیشتر از دو بار به اوج برسد، عمر قهرمانی اش کوتاه می گردد، جهت فوتبال باید در خصوص کشتی هم طی گردد

تقی اکبرنژاد در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران با تاکید بر اینکه احتمال برگزاری المپیک توکیو را ضعیف می داند، گفت: فکر می کنم احتمال برگزاری المپیک 2020 در سال 2021 به 50 درصد رسیده چرا که کرونا فقط در ایران نیست که فکر کنیم اگر اینجا شرایط برگزاری اردو و تمرین مهیا شد، المپیک هم برگزار می گردد. باید در همه جهان شرایط بهتر گردد و از همان ابتدا هم تعیین بود تا واکسن فراوری نگردد خیلی نمی گردد نسبت به برگزاری المپیک امید داشت. هنوز خود ما هم در موقعیتی نیستیم که بتوانیم سالن های کشتی را باز کنیم.

وی در خصوص اینکه آیا شرایط موجود انگیزه کشتی گیران را کاهش نمی دهد؟ بیان کرد: کسی که هدف دارد، با عشق کشتی می خوابد و بیدار می گردد و مطمئن است که کاری باید انجام دهد و تا به آن نرسد آرام و قرار ندارد.

این مربی سازنده در خصوص اینکه آیا امکان برگزاری لیگ برتر در مرداد ماه وجود دارد، تاکید نمود: اول باید باشگاه ها باز گردد و بعد در خصوص آینده کشتی صحبت کنیم. سالن ها هنوز باز نشده و نمی گردد تمرین کشتی درست و حسابی داشت. زود است بخواهیم به این مورد ورود کنیم. ضمن اینکه دیدیم در فوتبال هم که تصمیم گرفته شد مسابقات لیگ برتر ادامه پیدا کند، در همان ابتدا تست شماری بازیکن بدون آنکه خودشان بدانند مثبت اعلام شد و مطمئنا هر رشته ورزشی که بخواهد از سر گرفته گردد باید همان پروتکل های بهداشتی را رعایت کند و مسابقات با تست کرونا و مراقبت های مورد نظر همراه باشد.

اکبرنژاد با اعلام اینکه مصدومیت های رخ داده در فوتبال، می تواند در کشتی هم تکرار گردد، گفت: اگر همین امروز هم ستاد مقابله با کرونا اجازه بازگشایی سالن های کشتی را بدهد، زودتر از شهریور نتوانیم استارت لیگ را بزنیم. یعنی ممکن است کرونا خللی در برگزاری چرخه انتخابی تیم ملی ایجاد کند. سال جاری کرونا باعث شده خیلی از برنامه ها تغییر کند و امکان برگزاری خیلی از رقابت ها وجود نداشته باشد. لیگ در مقطع مورد نظر سازمان لیگ برگزار نگردد، با برنامه های تیم ملی تداخل پیدا می نماید و حتما باید در این خصوص برنامه ریزی داشت.

مربی سابق تیم ملی کشتی آزاد افزود: کشتی گیر در یک سال نمی تواند همواره آماده باشد و اگر بخواهد همواره آماده باشد، عمر کشتی اش کم می گردد. کشتی گیر باید سالی یکی دو بار به اوج آمادگی برسد و حتما بعد از مسابقات مهم جهانی، به بدنش استراحت بدهد و حتما فصل بدنسازی را به خوبی سپری کند، وگرنه عمر قهرمانی اش کوتاه می گردد. اینکه دائم در مسابقه باشد، اتفاق خوبی نیست. کشتی گیرانی مثل تقوی، گودرزی، رحیمی، محمدی و... بیشتر از اینها می توانستند مدال بگیرند اما به دلیل حضور در مسابقات فراوان، بیش تمرینی و فشار زیاد، دچار آسیب دیدگی هایی شدند و به اجبار کشتی را کنار گذاشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1064

به "اکبرنژاد: کشتی گیر بیشتر از دو بار به اوج برسد، عمر قهرمانی اش کوتاه می گردد، جهت فوتبال باید در خصوص کشتی هم طی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکبرنژاد: کشتی گیر بیشتر از دو بار به اوج برسد، عمر قهرمانی اش کوتاه می گردد، جهت فوتبال باید در خصوص کشتی هم طی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید