افزایش وزنی صادرات ایران

به گزارش مجله سرگرمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از افزایش 22.5 درصدی وزن صادرات در شش ماهه نخست سال 98 خبر داد.

افزایش وزنی صادرات ایران

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، حمید زادبوم پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش توسعه صادرات در کاشان ضمن اشاره به تحریم های ظالمانه دشمن علیه اقتصاد کشور گفت: با وجود این تحریم ها صادرات خارجی کشور در شش ماهه نخست سال جاری از لحاظ وزنی 22.5 درصد رشد داشته است و این نشانگر روند رو به جلو صادرات و تولید است .

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ارزش صادرات کشور به ارزش اضافه کرده است، گفت: صنعت فرش ماشینی پیشرفت خوبی داشته زیرا ارزش اضافه کرده و اشتغال بالایی را به دنبال دارد و ایران نیز سابقه دیرینه در این صنعت دارد.

وی با بیان اینکه سهم ایران از فرش ماشینی زیاد نیست، گفت: وزارت صمت بنا دارد تا با ایجاد نمایشگاه ها در سطح کشور علاقه دارد تا از این صنعت حمایت کند و نمایشگاه های مختلف در سطوح ملی و بین المللی در کشور انجام می شود.

زادبوم با اشاره به پیشرفت صنعت فرش ماشینی در کاشان گفت: آمارها نشان می دهد 40 درصد تولید فرش در اختیار ترکیه است درحالی که ایران در قسمت های مختلف تولید فرش صاحب سِمت بوده است.

وی با بیان اینکه ورود صحیح به صنعت فرش ماشینی می تواند تولیدکنندگانی بی رقیب و بی مانند بسازد، اضافه کرد: به جرأت می توان گفت صنعت فرش ماشینی صنعتی سودآور و باارزش اضافه کرده بالایی است و بر همین اساس با بومی سازی می توان به رونق تولید بخش فرش ماشینی کمک شایانی کرد.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه ورود به اقتصاد بین الملل لازم است،عدم وابستگی اقتصاد به نفت است، بیان داشت: تولیدکنندگان رزمندگان جنگ اقتصادی علیه ایران هستند و بر همین اساس صادرات ایران در شش ماهه نخست سال جاری بیش از 21 میلیارد دلار صادرات اجرا شده و بیش از 21 میلیارد دلار نیز واردات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی مسائل ناشی از مسائل ساختاری، واحدهای تولیدی و یا عملکرد مسؤولین است، گفت: برپایی میز ملی فرش ماشینی در کاشان می تواند نقش مهمی در حل مسائل و موانع صادرات تولیدکنندگان داشته باشد و بر همین اساس برای رونق بخشی مجوز برپایی نمایشگاه ملی فرش ماشینی در کاشان صادر شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 516

به "افزایش وزنی صادرات ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش وزنی صادرات ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید