ادعای مجلس انگلیس درخصوص مداخله روسیه در انتخابات 2016 و 2017

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس کمیته اطلاعات و امنیت مجلس انگلیس خواهان انتشار گزارش مربوط به ادعای دخالت روسیه در انتخابات سالهای گذشته در این کشور شد.

ادعای مجلس انگلیس درخصوص مداخله روسیه در انتخابات 2016 و 2017

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور ارزان انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دومینیک گریو رئیس کمیته اطلاعات و امنیت مجلس انگلیس خواهان انتشار گزارشی درخصوص کوشش روسیه برای مداخله در انتخابات های این کشور شد.

به نوشته روزنامه گاردین، این کمیته فراحزبی از دولت انگلیس انتظار دارد گزارش 50 صفحه ای مربوط به این مداخله را تا روز پنجشنبه، پیش از انحلال مجلس منتشر کند.

گریو در گفت وگو با رادیو بی بی سی گفت: دلیلی به ذهنم نمی رسد که چرا او (بوریس جانسون) باید بخواهد جلوی انتشار این گزارش را بگیرد. این بسیار تحقیرآمیز است که ماه ها بر روی این گزارش کار کنیم و در خاتمه پاسخ درستی دریافت نکنیم.

گریو در پاسخ به این سوال که آیا محتوای این گزارش بر تصمیم مردمی که در انتخابات همگانی 12 دسامبر (21 آذر) شرکت می نمایند تأثیر خواهد گذاشت یا خیر گفت: بله اینطور فکر می کنم. موضوع درباره اطلاعات است. می خواهم تأکید کنم که قصد ندارم درباره محتوای گزارش حرفی بزنم. من اجازه این کار را ندارم و حتی خوابش را هم نمی بینم.

رئیس کمیته اطلاعات و امنیت مجلس مدعی شد: اما این گزارش اطلاعات پرباری دارد و مردم درخصوص این اطلاعات محق هستند و به نظر می رسد این گزارش [با مسئله انتخابات] مرتبط باشد زیرا ما می دانیم و معتقدم که این موضوع به طور گسترده ای مورد تأیید واقع شده است که روس ها به دنبال مداخله در رویه های دموکراتیک سایر کشورها در گذشته بوده اند.

مجلس عوام انگلیس پیش تر گفته بود این گزارش را دو هفته پیش به جانسون تحویل داده است. آندریا لیدسام وزیر تجارت انگلیس در این باره گفت، هیچ چیز غیرعادی در این گزارش وجود ندارد که قرار باشد منتشر نشود.

طبق ادعاهای مطرح شده، این گزارش حاوی شواهدی درخصوص نگرانی آژانس های اطلاعاتی انگلیس از کوشش روسیه برای تأثیرگذاری بر روی نتیجه همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و انتخابات همگانی سال 2017 در این کشور است.

روسیه بارها ادعاهای انگلیس در این زمینه را رد نموده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 451

به "ادعای مجلس انگلیس درخصوص مداخله روسیه در انتخابات 2016 و 2017" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای مجلس انگلیس درخصوص مداخله روسیه در انتخابات 2016 و 2017"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید