ابتکار: فیفا به حضور بانوان یاری کرد اما اصل کار را دولت انجام داد

به گزارش مجله سرگرمی، معاون رییس جمهور معتقد است اراده ملی و مطالبه گری زنان باعث شد که مقدمات حضور آن ها در استادیوم فراهم گردد و فیفا در این زمینه فقط یاری حال بوده است.

ابتکار: فیفا به حضور بانوان یاری کرد اما اصل کار را دولت انجام داد

به گزارش خبرنگاران، معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران برابر کامبوج در استادیوم آزادی اظهار کرد: خدا را شکر می کنم. تیم ملی قدم خانم ها را گل باران کرد. دست بازیکنان تیم ملی درد نکند. همه چیز خیلی خوب بود و خانم ها خیلی پر شور و پر انرژی و پر نشاط بودند. ورزش یکی از بهترین روش ها برای ارتقای سطح سلامت فردی و اجتماعی جامعه است. این روند ان شاءالله ادامه پیدا می نماید. از همه کسانی که زمینه حضور خانم ها را فراهم کردند خیلی تشکر می کنم. از خود خانم ها که پیگیر این حضور بودند و بسیار با نظم و با شور و نشاط و با رعایت همه شئونات حضور پیدا کردند هم تشکر می کنم. از نیروی انتظامی تشکر ویژه می کنم که واقعا یاری و حمایت کردند برای اینکه این برنامه به خوبی اجرا گردد. ان شاءالله در بازی های بعدی هم حضور خانم ها را خواهیم داشت.

او ادامه داد: به حضور زنان ایرانی در عرصه های ورزش و قهرمانی هم توجه کنیم. خانم های ایرانی در سال های اخیر بسیار افتخارآفرین بودند. جام های قهرمانی، مدال های طلا، نقره و برنز در سطح جهانی، المپیک و آسیا بسیار قابل توجه است. زنان ایرانی در همه این عرصه ها پیش می روند و با رعایت همه شئونات عرصه را برای حضور زن مسلمان در جهان باز نموده اند. این ها گام های بسیار مهمی است که ان شاءالله استمرار پیدا می نماید. از وزارت ورزش و سلطانی فر و همه کسانی که باعث شدند این اتفاق بیفتد تشکر می کنم. بیشتر از همه از خود خانم ها تشکر می کنم که مطالبه گری کردند.

ابتکار اضافه نمود: قرار نبود اتفاق خاصی بیفتد. اتفاقا حضور خانم ها در عرصه های ورزشی فضای فرهنگی را بهتر می نماید. از طرفداران هم تشکر و تقاضا می کنم که آن ها هم کوشش نمایند در استادیوم های ما فضای فرهنگی بهتری باشد. شان ورزش ما این است که فضای فرهنگی وجود داشته باشد. حضور خانم ها به این موضوع خیلی یاری می نماید.

او درباره اینکه این موضوع حضور زنان در استادیوم ها با فشار فیفا حل شده است یا خیر بیان نمود: اصل کار را دولت انجام داده است. پیگیری ها، زمینه سازی ها و هماهنگی هایی بوده که دولت انجام داده است. کوشش و مطلبه گری خود خانم ها هم مهم است. اصلا مساله داخلی است. یک اراده ملی برای حضور خانم ها در این عرصه فراهم شده است. فیفا هم یاری نموده است.

معاون رییس جمهور در پاسخ به این پرسش که آیا ظرفیت صندلی بانوان برای بازی های بعدی افزایش می یابد هم شرح داد: ان شاءالله در آینده اگر خانم ها بخواهند فراهم می گردد. این دیگر مربوط به آینده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 470

به "ابتکار: فیفا به حضور بانوان یاری کرد اما اصل کار را دولت انجام داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتکار: فیفا به حضور بانوان یاری کرد اما اصل کار را دولت انجام داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید