آغاز پروژه سامان دهی پوشاک کاخ اختصاصی نیاوران

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران از آغاز پروژه سامان دهی و مستندنگاری 1300 قلم از پوشاک کاخ اختصاصی این مجموعه برای نخستین بار خبر داد.

آغاز پروژه سامان دهی پوشاک کاخ اختصاصی نیاوران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، سید رحمت الله رئوف حنان مدیر این مجموعه، امروز چهارشنبه 9 آبان با اعلام این خبر گفت: در این پروژه که قریب به دو هفته از آغاز آن می گذرد علاوه بر عکاسی تخصصی از پوشاک، فرم های شناسنامه لباس ها تکمیل شده و مواردی همچون نیاز به مرمت، شستشو و... در بررسی ها مورد توجه قرار می گیرد.

او اضافه نمود: از دیگر اقدامات این پروژه طراحی شماره های اموال پارچه ای برای دوخت بر روی لباس ها است که این امر با هدف حفاظت بیشتر از پوشاک در برابر متصل کننده های فلزی و همچنین ماندگاری بیشتر شماره های اموالی در حال انجام است.

با گذشت دو هفته از نخستین ساماندهی 1300 قلم پوشاک این کاخ تاکنون بیش از 100 دست لباس و بیش از 60 قطعه پارچه و شال از مجموعه پوشاک این کاخ بررسی و کارشناسی شده است.

مجموعه پوشاک کاخ اختصاصی نیاوران شامل لباس ها و پارچه هایی است که به صورت سفارشی با رودوزی های ایرانی طراحی و دوخته شده و در رختکن و قسمت نمایشی این کاخ نگهداری می شود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 273

به "آغاز پروژه سامان دهی پوشاک کاخ اختصاصی نیاوران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز پروژه سامان دهی پوشاک کاخ اختصاصی نیاوران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید