مسجد جامع یزد شاهکار معماری اسلامی

به گزارش مجله سرگرمی، این ساختمان مجلل، که در بالای شهر قدیمی قرار دارد، با یک درگاه ورودی کاشی شده (یکی از بلندترین ساختمان‌ها در ایران) مزین شده و دو مناره با ارتفاع 48 متری و با نوشته‌هایی از قرن پانزدهم تزئین شده‌است. کاشی‌های زیبا بر روی گنبد و محراب، و کاشی‌های بالای ورودی اصلی غربی به حیاط، شاهکارهایی از خوشنویسی، و اسامی مقدس در الگوهای بی‌نهایت پیچیده هستند.

مسجد جامع یزد شاهکار معماری اسلامی

این مسجد در قرن 15 ساخته شده‌است و بر شالوده یک معبد قدیمی آتش بنا شده‌است و با دسترسی به the zarch به بخشی از این کانال باستانی آبی منتهی می‌شود اما به مردم بسته می‌شود).
مسجد جامع به ویژه برای رواج کاشی‌های بدل‌چینی - شکلی از کاشی کاری که مانند موزاییک تشکیل‌شده از قطعات رنگارنگ رنگی تشکیل شده‌است که له شده‌اند تا طراحی را ایجاد کنند. این یک کاشی کاری یکنواخت بعد از آن طراحی شد، که ویژگی‌های نقاشی شده را نشان می‌دهد. The gardoneh (نماد swastika) که در برخی از کاشی‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد نماد ابدیت، تولد و مرگ است و می توان آن را در ساختمان‌های ایرانی یافت که قدمت آن به حدود 5000 پیش از میلاد باز می‌گردد.

این یک دید است که در آن یک راهنمای (و به طور ایده‌آل یک دانش ابتدایی از خط عربی) می‌تواند تجربه یک بازدید را تغییر دهد، چرا که نمی‌توان حدس زد که calligraphic conundrums در طراحی بدون تفسیر تخصصی دخیل بوده‌ است.

موزه کوچک که فقط صبح‌ها باز است، تکه‌ای از پارچه‌ای است که زمانی بر روی کعبه کشیده شده بود.

انتشار: 14 تیر 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1

به "مسجد جامع یزد شاهکار معماری اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسجد جامع یزد شاهکار معماری اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید