جاذبه های کوبا که در اولین سفر باید دید

به گزارش مجله سرگرمی، کوبا کشوری زیبا با تاریخی غنی و فرهنگی پویاست. این جزیره در دریای کارائیب، دارای سواحل ماسه ای زیبا، موسیقی رقص ملایم و معماری استعماری است. در اولین سفر به کوبا، مقاصد زیر حتما باید دیده شوند:

جاذبه های کوبا که در اولین سفر باید دید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کوبا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کوبا از هاوانا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

1. هاوانا

هاوانا پایتخت کوبا و بزرگترین شهر آن است. این شهر سرشار از معماری استعماری اسپانیایی و آمریکایی است و به عنوان یکی از زیباترین شهرهای آمریکای لاتین شناخته می شود.

میدان شهر هاوانا

میدان شهر هاوانا که به نام Plaza de la Revolución نیز شناخته می شود، وسیع ترین میدان شهر در آمریکای لاتین است. این میدان محل برگزاری مراسم و راهپیمایی های مهم است. ساختمان دولت و تندیس خوزه مارتی، قهرمان ملی کوبا، در اینجا قرار دارند.

خیابان های هاوانا

خیابان های هاوانا پر از زندگی و انرژی است. خیابان Obispo خیابان اصلی تاریخی شهر است که پر از مغازه ها و رستوران های عالی است. Calle Mercaderes نیز خیابانی تاریخی با ساختمان های رنگارنگ است.

موزه هنرهای زیبا

این موزه در یک ساختمان تاریخی در میدان شهر واقع شده و آثار هنری ارزشمندی از هنرمندان کوبایی و بین المللی را به نمایش می گذارد.

کاخ کاپیتولیو

این بنای تاریخی در مرکز شهر واقع شده و از سال 1926 میلادی به عنوان کاخ ریاست جمهوری کوبا استفاده می شود. ساختمان زیبایی با معماری نئوکلاسیک است.

2. وارادرو

وارادرو شهری ساحلی در استان ماتانزاس است که به عنوان پایتخت توریستی کوبا شناخته می‌شود. این شهر دارای سواحل زیبا، هتل‌های لوکس و مراکز خرید فراوان است.

ساحل وارادرو

سواحل ماسه ای زیبای وارادرو از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کوبا هستند. پلاژهایی مانند Playa El Mégano ، Playa Los Cocos و Playa Las Brisas از جاذبه های این سواحل محسوب می شوند.

خرید در وارادرو

خیابان Quinta Avenida در وارادرو پر از فروشگاه های عالی است. می توانید از صنایع دستی و هدایای محلی خرید کنید. بازار صنایع دستی Centro Comercial Comodoro نیز پیشنهاد می شود.

کاخ اوروپایی دل کانترو

این کاخ زیبا که در سال 1967 ساخته شده، یکی از نمادهای شهر محسوب می شود. معماری دلگرم کننده ای دارد و میزبان کنسرت ها و فعالیت های فرهنگی است.

3. واینالس

شهر واینالس در استان پینار دل ریو واقع شده و به دلیل طبیعت بکرش مشهور است. از دیگر جاذبه های آن می توان به غارهای زیبا و جنگل های انبوه اشاره کرد.

غار واینالس

غار واینالس یکی از بزرگترین و طولانی ترین غارهای آهکی جهان است که در سال 1961 کشف شد. این غار دارای راهروها و اتاق های متعدد زیرزمینی با نورپردازی طبیعی دلنشین است.

پارک ملی واینالس

این پارک طبیعی وسیع دارای تنوع زیستی بالایی است و شامل جنگل های انبوه، رودخانه ها، آبشارها و غارهای زیبا می شود. پیاده روی و کوهنوردی در این پارک بسیار لذت بخش است.

سوارکاری

سوارکاری در مراتع واینالس فعالیتی پرطرفدار برای گردشگران است. شما می توانید با اسب در مناظر طبیعی زیبای این منطقه تفریح کنید.

4. ترینیداد

شهر ترینیداد در استان سانکتی اسپیریتوس یکی از قدیمی ترین شهرهای کوبا به شمار می رود که در سال 1514 میلادی بنیان گذاشته شد. این شهر دارای معماری استعماری و خیابان های سنگفرش زیبایی است.

میدان اصلی ترینیداد

میدان اصلی ترینیداد که Plaza Mayor نام دارد، قلب تپنده این شهر به شمار می رود. این میدان مرکز زندگی اجتماعی و فرهنگی شهر است و دارای کلیساها، موزه و کافه های زیادی می باشد.

برج موزه ترینیداد

این برج تاریخی که به موزه مبدل شده، نماد شهر ترینیداد محسوب می شود. در این موزه می توان آثار و اشیای تاریخی، از جمله وسایل خانگی و ابزار کشاورزی قدیمی را مشاهده کرد.

خانه ایچس

این خانه تاریخی متعلق به کنت ایچس ثروتمند در قرن 19 میلادی بوده‌است. خانه دارای نما و تزئینات داخلی زیبایی است و امروزه به موزه تبدیل شده‌ است.

5. سیِنفوئگوس

سینفوئگوس در استان ویا کلارا واقع شده و به دلیل معماری استعماری و خیابان‌ها و میادین تاریخی‌اش شهرت دارد. این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است.

میدان اصلی سینفوئگوس

میدان اصلی این شهر که به نام Plaza Mayor شناخته می‌شود، قلب تپنده شهر به شمار می‌رود. در این میدان می‌توان ساختمان‌های تاریخی و کلیسای جامع را مشاهده کرد.

خانه بالکون کانتراس

این خانه مسکونی قدیمی با بالکن‌های زیبایش یکی از جاذبه‌های معماری سینفوئگوس است. ظرافت بالکن‌های چوبی آن بسیار دیدنی است.

خیابان پدرو بارنتو

این خیابان پر رفت و آمد دارای ساختمان‌های رنگارنگ و مغازه‌های خرده فروشی است و یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری شهر به شمار می‌رود.

این پنج مقصد نمونه ای از مهمترین جاذبه هایی هستند که در اولین سفر به کوبا باید تجربه شوند. از شهرهای تاریخی گرفته تا سواحل زیبا و مناطق طبیعی، کوبا دارای تنوع زیادی از جاذبه ها برای گردشگران است. در کنار بازدید از این مکان ها، حتما از غذاهای محلی، موسیقی و رقص های کوبایی نیز لذت ببرید. سفر به کوبا تجربه ای فراموش نشدنی خواهد بود که شما را با تاریخ کوبا آشنا خواهد کرد.

انتشار: 15 آبان 1402 بروزرسانی: 15 آبان 1402 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 1861

به "جاذبه های کوبا که در اولین سفر باید دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های کوبا که در اولین سفر باید دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید