با تنها عکاس دنیا که هنوز با شیوه اتوکروم عکاسی می نماید، آشنا شوید

به گزارش مجله سرگرمی، تکنیک عکاسی اتوکروم در اوایل قرن بیستم معرفی گردید. اتوکروم اولین شکل عکاسی رنگی بود تا اینکه در اواسط دهه 1900 به طور کامل با فیلم جایگزین شد. در سال 2024، فقط یک عکاس را می شناسیم که با فرآیند اتوکروم کار می نماید.

با تنها عکاس دنیا که هنوز با شیوه اتوکروم عکاسی می نماید، آشنا شوید

البته شاید خود این عکاس تصور می نماید که تنها عکاس اتوکروم جهان است. نام او جان هیلتی است. با توجه به ماهیت پیچیده و زمان بر رنگ آمیزی عکس با دقیق دانه های نشاسته روی یک صفحه اتوکروم، واضح است که این شیوه خریدار زیادی نداشته باشد. اما وقتی یک عکس زیبا منتشر می گردد، تعیین می گردد که ارزشش را دارد.

از نظر تجارت، هیلتی یک مهندس کنترل کیفی است، بنابراین شاید تعجب آور نباشد که او از یک چالش فنی مانند عکاسی از ابتدا لذت می برد. او قبلاً با داگرئوتیپ ها، کلودیون های بشقاب مرطوب و دوربین های ساخته شده از سیب زمینی عکاسی را تمرین نموده بود.

هدف این است که یک لایه نازک از ذرات نشاسته به رنگ قرمز، آبی و سبز را صاف روی صفحه بنشیند، اما این یکی از چالش برانگیزترین بخش های این فرآیند است، زیرا اگر آن را صاف نکنید، فضای بینابینی بین ذرات ایجاد می گردد که تصویر تیره تری ایجاد می نماید.

هیلتی ماشین های کنترل عددی کامپیوتری (CNC) را برای یاری به صاف کردن خریداری نموده است.

هیلتی می گوید که در طی دو ماه اخیر به ناگاه پرکار شده و 48 عکس برای سفرش به ژاپن آماده نموده. او با بهره گرفتن از تکنیک برادران لومیر - که اتوکروم را در سال 1903 ثبت اختراع کردند - از دانه های ریزتری استفاده کرد که شامل جدا کردن ذرات نشاسته از ذرات بزرگتر قبل از رنگ بندی عکس است. او توانسته زمان نوردهی خود را در هنگام عکاسی در نور شدید خورشید به حدود یک ثانیه کاهش دهد

هیلتی هنگام عکس برداری از صفحات اتوکروم و دوربین Shen Hao 4×5، استفاده می نماید.

تشخیص دقیق سرعت ISO صفحات سخت است، هیلتی فکر می نماید برترین چیزی که می تواند به آن برسد ISO 80 است، اما همه انواع مسائل فنی وجود دارد که او را از ساخت امولسیون سریع تر باز می دارد.

او علاقه مند است که شیوه عکاسی اتوکروم حفظ گردد و آن را آموزش دهد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 18 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1403 گردآورنده: fixfun.ir شناسه مطلب: 2310

به "با تنها عکاس دنیا که هنوز با شیوه اتوکروم عکاسی می نماید، آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تنها عکاس دنیا که هنوز با شیوه اتوکروم عکاسی می نماید، آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید